Wat was ook alweer de vroegere naam van Ola ijsjes?

Ze heetten in NL eerst anders.....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom krijgt iedereen hier minnen?

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bresler is de naam in Chili. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ola_(ijs)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Algida komt me het bekendste voor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar al die minnen?

Andere antwoorden (6)

Caraco ijs?
http://jeugdsentimenten.net/2005/07/18/caraco-ijs/comment-page-1/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve de raket was het Caraco ijsje wel erg favoriet in vroeger tijden,
De smaak van heerlijk vanilleijs, en mede ook door het leuke liedje wat je op de radio hoorde:

Mexicaantje, oranje hoed,
Caraco ijs geweldig goed!

Later werd Caraco overgenomen door Ola.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ola is rond 1948 opgestart onder deze naam, en heeft later o.a Caraco ijsfabriek uit Hellendoorn overgenomen.
Ola heeft nooit een andere naam gehad, als merk van Unilever.
Joop Wiggers heeft bijgaande poster reeds in 1949 ontworpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lees bovenstaande reacties met verbazing, volgens mij was het altijd Iglo en in het buitenland Ola
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, was echt Caraco want mijn ouders hadden vroeger nog een 'ijscobak' aan huis vanwaaruit ze die ijsjes verkochten in de buurt. Dat zie je nu niet meer maar vroeger was dat heel gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1-2-3 je proeft het zo
het is ijs van caraco
mexicaantje oranje hoed
caraco ijs geweldig goed
caraco ijs , caraco ijs mmmmmm geweldig lekker.

Later werd Caraco overgenomen door Ola.