omdat die lekker is, en meer mensen willen het dus kopen. Winst voor hun.
Denk ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Deze saus is echter niet in Amerika te vinden :p
Mensen vinden de mac D. mayo heel erg lekker. Zodanig zelfs dat hij nagemaakt wordt. Een Belgie hebben ze trouwens wel belgische mayo. Dat heeft met de smaak van de bevolking te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ik dacht al wélke mayonaise? Inderdaad platje, hier in België hebben we gewone mayonaise bij McDonalds. McDonald’s volgt de keuze van de consumenten.
Daarom kunnen er nu ook typisch Belgische rode neuzen aan de ijsjes van McDo toegevoegd worden. De bekende ‘rode neuzen’, ‘cuberdons’ of ‘tsoepkes’ zijn hard vanbuiten en zacht vanbinnen met een heerlijke siroop om door de McFlurry te mengen.
+1 voor jou :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, Als ik in Belgie bij mcdonalds ben, vind ik de belgische mayonaise altijd heel lekker! Koop hem hier ook wel eens....Zo slecht maar zo lekker:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het allerfijnste in belgie is dat je er gewoon een biertje bij kan bestellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja, dat wist ik niet. Tja de belgen hebben wat dat betreft echt een betere smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm! MacFlurry met Rode Neuzen! Ik moet hoognodig weer eens naar België!
omdat dat Amerikaanse saus is. In Amerika kennen ze geen 'gewone' mayonaisse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel voor over de sla
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In amerika hebben ze juist hele lekkere mayo! wat zuurder dan die wij kennen.
Omdat Mc Donalds een arrogant marketing beleid voert hebben ze het uit Europa afkomstige concept van Hamburger (Duitse oorsprong) en Mayonaise (Franse oorsprong) als "eigen" Amerikaans concept in de markt gezet.
Maar ook de Nederlandse mayonaise is niet het oorspronkelijke recept: de Belgische mayonaise bevat bijvoorbeeld minder suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frietsaus is zo'n beetje het enige bij de Mcdonalds wat per land verschillend is, afgestemd op wat gebruikelijk is in een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve dan in Nederland blijkbaar.
Een tijdje geleden tijdens de Hollandse weken hadden ze "gewone" mayonaise. Dit was toen de McKroket ook voor het eerst te bestellen was. Wel eens gevraagd of dit standaard zou worden (naast de amerikaanse). Helaas niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mayonaise wordt gemaakt van eierdooiers, olie, azijn of citroensap met wat zout, witte peper en eventueel wat Dijon mosterd. Of die klassieke basis door McDonalds gebruikt wordt betwijfel ik maar ook in de klassieke keuken wordt mayonaise als basis voor onnoemelijk veel sauzen gebruikt.

De saus die McDonalds als standaard fritessaus gebruikt is een industrieel mayonaiseproduct dat 'verrijkt' is met verdikkingsmiddelen, smaak- en geurstoffen, waaronder suiker, terwijl er ook wat groen spul in te ontwaren valt. Suiker of kunstmatige zoetstof is meestal een belangrijk bestanddeel in dergelijke sauzen die vooral veel gebruikt worden in eetgelegenheden waar veel kinderen klant zijn, zoals McDonalds. Over gezond zullen we het verder maar niet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mc Donalds heeft ook normale frietsaus. Ik citeer wikiwakipedia:

Daarnaast worden er heel vaak frietjes bij de burgers besteld. In Nederland en België kun je ook de speciale gele frietsaus krijgen. In de meeste andere landen wordt standaard ketchup bij de frietjes gegeven of gewone mayonaise als je daar om vraagt. Daarnaast is het ook gewoon mogelijk ketchup of curry bij de friet te bestellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat hier om het woordje "ook" in de zin: "In Nederland en België kun je OOK de speciale gele frietsaus krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een internationaal restaurant is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Mc waar ik laatst was hebben ze ook andere, maar daar moet je wel speciaal om vragen (in zakjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika eten ze (bijna) geen mayonaise bij de frietjes. Daar staat ketchup standaard erbij. (Overigens zijn de sauzen in de meeste restaurants in Amerika gratis)
Dus dat de mayo die ze verkopen bij McDonalds amerikaans is klopt eigenlijk niet. Daar gebruiken ze mayo, en dan niet die gele die Mc verkoopt, voornamelijk op de boterham.