Witte chocolade bestaat alleen uit cacaoboter en zou dus eigenlijk geen chocolade mogen heten

hieronder de ingredienten

Pure chocolade
• ten minste 35% droge cacaobestanddelen met inbegrip van cacaoboter
• ten minste 14% vetvrije droge cacaobestanddelen
• ten minste 18% cacaoboter
• maximaal 65% suiker

Melkchocolade
• ten minste 25% droge cacaobestanddelen met inbegrip van cacaoboter
• ten minste 2,5% vetvrije droge cacaobestanddelen
• ten minste 14% droge melkbestanddelen
• ten minste 3,5% melkvet
• ten minste 25% totaal aan vet
• maximaal 55% suiker

Witte chocolade
In witte chocolade worden naast cacaoboter geen andere cacaobestanddelen verwerkt. De overige ingrediënten zijn hetzelfde als bij melkchocolade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Niets aan toe te voegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar waarom is cacaoboter dan wit?

Andere antwoorden (2)

Cacaobonen zijn alleen aan de buitenkant bruin, maar vanbinnen wit. (cacaomassa)
De kleur van de bruine chocolade komt door de kleur van cacaopoeder.
En de kleur van de poeder heeft te maken met het proces om van cacaobonen poeder te maken.
Witte chocolade bestaat alleen uit het vet van de bonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en het mag van mij gewoon chocolade heten, want het is wel degelijk een cacaoproduct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Witte chocolade bestaat uit een grote hoeveelheid suiker, melkpoeder, cacaoboter, maar zonder cacaopoeder.

De bonen worden geroosterd (gebrand). Hierdoor ontwikkelt de smaak zich nog verder. Na het roosteren worden de bonen gemalen,hierbij ontstaat er een vloeibare donkerbruine stof, de cacaomassa. Deze cacaomassa kan 'uitgeperst' worden waarbij cacaoboter (het vloeibare deel) en cacaopoeder (het vaste bestanddeel) ontstaan. Cacaomassa is dus de grondstof voor cacaopoeder, -boter en chocolade.