voor zover ik weet ik Duitsland, België, Spanje, Italië.
niet alle landen zullen mayonaise bij hun patat eten, ik heb zelfs een restaurant gezien daar kreeg je er chili saus bij.
maar ja, ze ten in het buitenland ook mayo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja in Belgie en Nederland sowieso, in Duitsland dacht ik ook wel, maar dan gooien ze weer vaak paprikapoeder over de patat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar wordt mayonaise gegeten?
Mayonaise wordt vooral in het noordwesten van Europa gegeten. Gek zijn ze er vooral op in:

Frankrijk
België
Nederland
Duitsland

Er staat dus: wordt VOORAL gegeten. Dat wil dus niet zeggen dat ze het nergens anders eten.
Ik denk dat je (bijna) overal een dergelijke mayo kan vinden, al zal het waarschijnlijk wel verschillen qua land aangezien ieder land een andere smaak heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het ketchup. Als je er om vraagt, zoals in Frankrijk hebben ze het wel, maar het is dan niet de mayo van hier. Dan is hij een stuk zuurder.

Toegevoegd na 14 minuten:
In Amerika is het zelfs vreemd als je er mayo bij vraagt. Kijk maar eens naar de scene van Pulp Fiction
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jups ik vergeet het ook altijd als ik daar ben, ben wel helemaal gek van franse mosterd, daar ga je bijna spontaan van janken zo lekker scherp. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja lekker he;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het youtube stukje!
In amerika ook gewoon hoor. Wij wonen hier en hebben gewoon mayo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika dacht ik altijd juist niet, Jules uit Pulp Fiction zit heel grafisch te vertellen hoe walgelijk hij het vindt dat wij hier in Nederland onze patat in mayo verdrinken. Ze hebben wel mayonaise daar, maar ik weet niet of ze dat bij patat serveren. Je zegt we hebben mayo, maar krijg je het ook bij een bord patat in een restaurant?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerikanen doen dat gewoon als ze het lekker vinden. Ik spreek uit ervaring dus zal wel waar zijn he :)
Hier in Portugal ook altijd mayo bij de patat. En meestal Remia of Calve
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij wel het kan alleen wel anders smaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In turkije heb je het ook he heet daar : mayonez