Kun je aardappels of rijst overslaan in je avondmaaltijd?

Dat je bijv. meer groente eet en een stukje vlees; het valt me op dat wanneer ik zowel groente, vlees als aardappels maak, dat er altijd (éénpersoonshuishouden) wat groente over houd.. dus kan ik dan gerust aardappels ofzo weglaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Na een kilo of 10 afgevallen te zijn met koolhydraatbeperking laat ik nog steeds regelmatig de koolhydratenleveranciers, aardappels, pasta rijst of brood, weg. Als je je lichaamsvet als brandstof wilt gebruiken is het zeker een effectieve methode om je intake van koolhydraten fors te beperken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, kan. Ik roerbak zelf meestal groente als ik alleen eet, en dan doe ik er vaak een klein blikje kapucijners of bonen door. Dan vult het toch wat meer en je hebt nauwelijks afwas ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja geen probleem, als je maar wel brood eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit doen, maar ik zou het niet aanraden. Rijst en aardappelen eten we omdat daar koolhydraten in zitten. Door deze koolhydraten krijg je energy, dus ik zou het weglaten van aardappelen, rijst of brood niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een keertje zal het weinig kwaad kunnen.
Ik kook meestal voor 2 dagen. Vandaag en overmorgen. Morgen eet ik wat anders.
Als na het bereiden toch blijkt dat ik te veel voor 2 dagen heb dan vries ik een portie in. Op deze manier eet je toch gevarieerd (met aardappels of rijst) en heb je weinig afwas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij nemen tegenwoordig wel vaker een complete maaltijdsalade. Die zijn er met en zonder aardappeltjes, maar dan met pasta's. lekker fris, en alles zit er in voor €2,49.
jc54