kan je een frans schimmelkaasje in de vriezer bewaren?

altijd als wij visite krijgen houd ik stukken schimmelkaas over en ook wel andere kaasjes dus vroeg ik me af of deze ingevroren kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.5K

Het beste antwoord

Ik zou liever een lekkere kaassaus maken (roquefort-pasta-saus bijv), en dát invriezen.
En bijv dezelfde week nog een paar keer iets maken, waarbij geraspte kaas erover en dan in de oven, bijv bloemkool, of überhaupt ovenschotels.
Brie en camembert is héél erg lekker in kleine blokjes door de chili-con-carne : ooit een keer per ongeluk ontdekt, toen ik vóór een vakantie m'n koelkast 'leeg'at : ik vind het zó lekker, dat ik het nu altijd door de chili doe!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kaas is niet meer te genieten nadat hij ingevroren is. Dus ja je kunt hem invriezen. Maar dan mag je de kaas weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Franse kaas kun je prima invriezen. Alleen camembert verliest z'n structuur, het wordt wat droger, maar dan kun je het altijd nog raspen voor in de pasta. Het enige wat niet in te vriezen is, is mozzarella (weliswaar niet Frans), dit wordt een raar uitgedroogd geheel. Maar voor de rest: gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Invriezen wordt gedaan, maar dan onder gigantisch lage temperatuur (< -60°C). Een gewone vriezer kan kristalnaaldjes veroorzaken die de struktuur kapot prikken, waardoor pap ontstaat. Ik zou zeggen: gewoon even proberen. Wanneer de kaas na een week invriezen nog goed is, zal hij het ook langer uithouden. Maar waarom het restant bijvoorbeeld niet verwerken in een sausje? Of gratineren op een toast?