Wat is gezonde vis die je kan halen bij de vis tent?

Vind vis erg lekker maar wat is het beste voor de mens

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HARİNG!! İk ben Turks, en we zijn thuis allemaal dol op haringgggg :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks :-)

Antwoorden (5)

Een hollandse nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd lekker!!
Mosselen en andere schaaldieren
Zalm
Makreel
Tonijn
Sardines
Geep
Schartong
Steur
Koolvis
Victoriabaas

Dit is de top 10 gezonde vissen volgens onderstaande website:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo gezond als een vis

In Japan leven meer dan 10.000 mensen die honderd jaar of ouder zijn! Een van de redenen dat Japanners zo lang leven, is dat ze zo vaak vis eten. Mensen die zichzelf 1-2 keer per week op (vette) vis trakteren, verlengen hun leven.

Het risico op het krijgen van hart- en vaatziekten wordt er namelijk een stuk kleiner door. Niet voor niets luidt het spreekwoord "zo gezond als een vis".

De kans om te sterven aan hart- en vaatziekten daalt met bijna 30% als je 1-2 keer per week vis eet, waarvan 1 keer vette.

Vetzuren in vis helpen diabetes voorkomen.

Er zijn aanwijzingen dat vis het risico op het ontstaan van dementie verkleint.

Onderzoek heeft uitgewezen dat vis de kans op depressies verkleint.
Vis is gezond en dat geldt ook voor vette vissoorten zoals zalm, haring, tonijn en sardienen. Twee porties vette vis per week kan de sterfte aan hart- en vaatziekten met 20 tot 30 procent verminderen. Regelmatige viseters hebben minder kans op een hartstilstand en mogelijk ook op dementie. Vis heeft nog meer voordelen. Zwangere vrouwen die minstens een keer per week vis eten, hebben minder risico op een vroeggeboorte en baby’s met een laag geboortegewicht. Visvetten zijn ten slotte cruciaal voor de ontwikkeling van de hersenfuncties. In landen waar het minste vis wordt gegeten zouden volgens Professor Crawford (Institute of Brain Chemistry, Londen) meer geweld, zelfmoorden en depressies voorkomen. Het gemiddelde intelligentiequotiënt zou er ook lager zijn.

Kortom vis is gezond qua smaak is gewoon jouw keuze maar broodje makreel
1 van mijn favorieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!
Dit is gezonde vis:

Haring,
Schol,
Kabeljauw,
Makreel,
Zeewolf,
Rode poon,
Forel,
Zalm,
Zeepaling,
Roodbaarsfilet,
Heek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!
Het advies is: zeker 2 keer per week vis, minimaal 1 keer vette vis. Waarbij met 'vette vis' dan geen magere vis bedoeld wordt die door de bereiding vet geworden is (zoals magere kabeljauw of heek na paneren en frituren ineens vette kibbeling wordt), maar soorten die van zichzelf rijk zijn aan onverzadigde vetzuren, te weten: haring, makreel, sardine, zalm, forel, zalmforel, tonijn. paling (paling en tonijn kun je eigenlijk niet verantwoord eten omdat ze bijna uitgeroeid zijn).
Vis die iets minder vetten bevat (dus ook minder van de goede vetzuren): ansjovis, karper, koolvis of pollak, garnalen, heilbot, schol, roodbaars, zeetong, tarbot.

Zoals altijd met voedingsmiddelen geldt: afwisseling is het beste, en wat je erbij eet telt vaak nog zwaarder.
Mosselen zijn niet ongezond en niet vreselijk calorierijk, maar als je ze eet met friet en saus is het een heel ander verhaal. Eet je ze met stokbrood en groente, dan is dat prima.