Aankomen maar GEEN buikje krijgen?

Ik wil, nou ja, moet aankomen! Tijd geleden erg afgevallen en aankomen lukt niet goed. (bang voor een buikje). Heb nu bijna geen buikje en dat wil ik graag zo houden. Wat is voedsel waar ik van aan kom, maar geen buikje krijg? En helpt buikspieroefeningen ook? Sporten gaat bijna niet, zit in mijn examen jaar volgend jaar en werk ook 2 avonden.. e.v.t 1x sporten zou gaan! Iemand advies?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben gaan afvallen omdat ik mezelf iets te dik vond trouwens, nu goed, maar weeg te weinig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (9)

normale hoeveelheden gezond voedsel eten en buikspieroefeningen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval geen ongezond vet eten.
Goed en gevarieerd eten is het advies.
Voldoende vitaminen en mineralen.
Wat meer als dat je gedaan hebt maar niet te veel.
En buikspieroefeningen helpen heel zeker.
Genoeg rust nemen en tijd nemen voor te ontspannen.
Ben niet te streng voor jezelf want anders gaat het ook niet goed.
12 jaar geleden
als je gezond eet, maar net iets meer dan gebruikelijk moet je rustig aankomen.
Helaas aangezien het genetisch is welke vet cellen als eerste worden geactiveerd om vet op te slaan is niet te beïnvloeden.

en een klein buikje is helemaal niet erg hoor ;-) het is alleen heel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet teveel te snel willen.
Als je ineens veel gaat eten kan het vet zich op 1 plek gaan opslaan en dan krijg je bv. alleen dikke bovenbenen , kont , heupen , buik.

Het beste is natuurlijk gewoon goede gevarieerde voeding , groente , vlees , vis, aardappelen , rijst en voldoende water(+/- 2l/pd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanleg voor een bol buikje is erfelijk bepaald.
Onderzoekers hebben vastgesteld dat er een mogelijk verband is tussen de genen die je van je ouders meekrijgt en het krijgen van een buikje.

Het probleem van het ontstaan van overgewicht en een bolle buik zit aanzienlijk ingewikkelder in elkaar dan een erfelijke aanleg. Om te beginnen spelen er meerdere genen (erfelijke eigenschappen) een rol bij het krijgen van een buikje. De onderzoekers zagen dat hoe meer van die genen men heeft, des te groter de kans ook is dat men een buikje krijgt. Maar dan is er ook weer verband met de omgevingsfactoren en de manier waarop we eten. Wie meer verzadigde vetten eet en deze erfelijke eigenschappen heeft zal eerder een buikje hebben, dan iemand die evenveel van deze ongezonde vetten eet maar de erfelijke eigenschappen niet bezit. Maar dat betekent niet dat men zonder de erfelijke eigenschappen bij een ongezonde manier van eten gevrijwaard is van een buikje. En ook gebrek aan beweging speelt weer een rol op het geheel.

Het is dus niet simpel een kwestie van oorzaak en gevolg. Zwaar worden is een zaak waarbij vele factoren een rol spelen.
Erfelijke aanleg is er een van. Kijken we naar de manier waarop we kunnen voorkomen dat we een buikje krijgen, dan heeft het weinig zin om naar die aanleg te kijken. Daar valt weinig aan te veranderen. Je kiest je eigen ouders niet en op het moment dat je te zwaar bent geworden valt er ook niets meer aan te veranderen.

Dus leuk dat we dat nu weten, maar afvallen begint met op wat je binnenkrijgt te letten. Wat eet je? Waarom eet je het? Denk er over na. Leer gezond te eten. Zo moeilijk is het niet. Zorg ook dat je je eigen drijfveren om te vaak of te veel of de verkeerde dingen te eten begrijpt. En beweeg voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de body shop of reform winkel gaan. Daar hebben ze speciaal voeding / poeders die j kan nemen om iets aan te komen zonder buik te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb moeite met aankomen, tenzei ik het eraan train, dit zou je zelf ook kunnen doen.

je hebt weinig tijd om te sporten, maar je moet naar school en je werk, dus dat zou je al fietsend oid kunnen doen.

sporten hoeft geen uren in een sportschool, er zijn zat oefeningen die je thuis kan doen, in een loos momentje.

bv doe wat pushups nadat je uit bed komt, buiten dat je sport ben je ook meteen wat wakkerder (werkt sneller dan een bak koffie als je het mij vraagt).

verder zou ik zeggen, eet gewoon goed en gezond (dus ontbijten middageten avondeten, en wat kleine, gezonde snacks), dan kom je vanzelf bij je ideale gewicht, zonder dat je aankomt op vreemde plekjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken dat soms blijf ik op zelfde gewicht maar dan krijg ik wel een buikje maar als ik spierversterkende oefeningen doet word me buik het vetpertage wat lager alleen buik oefeningen help niet je moet heel je lichaam trainen om effect te hebben voor een strakke buik Sommige voedsel worden snel opgeslagen als buikvet en sommige eten hebben juist effect voor een slanke buik zoals zeewier zeekraal of zeewierpasta stimuleert de stofwisseling en het schiltklierhormoon en tegenwoordig eet je weinig producten waar veel jodium in zit mensen met trage schiltklier moeten veel jodium nemen anders worden se heel dik. en als je te weinig testeron heb dan kan je op sommige plaatsen buikvet opslaan zoals de buikzones producten die testeron verhogen denk aan verzadigd vet roomboter ei vlees kip vis en de omega 9 stimuleert ook testeron zoals avocado olijven en olijfolie en en kokosolie bestaat uit middelketens word omgezet in energie van plaats in vet en word heel snel afgebroken en versnelt je stofwisseling en je verbranding met 12 % en een eiwit poeder die is gemaakt van natuur basisch dus geen eiwitpoeder van de sportschool waar alij e-nummers of aspamtaam toegevoegd word om langer houd baar te maken en macapoeder of bijenpollen en kokoswater
maar het is best lastig om aan te komen geen buikje te krijgen maar mischien werkt het .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buikspieroefeningen doen zoals sit-ups enzovoort. Je valt hier niet mee af, verbrand ook weinig kcal maar je buikje word er wel strakker van. Iig, bij mij dan ;)!