Een kippe-ei van 50 gram is 75 Kcal. (gewoon gekookt)
waarvan alleen de dooier al ongeveer 65 Kcal. bevat.

Eieren zijn gezond. Van eieren word je niet dik.
Het hangt er natuurlijk wel van af wat je er mee doet,
hoe je ze klaar maakt, hoe vaak je ze eet.
En vooral:
Wat je voor de rest nog eet.

Eieren zijn rijk aan alle essentiële aminozuren. Bovendien zijn ze een bron van biologische, hoogwaardige eiwitten. Tot slot bevatten eieren nuttige stoffen als ijzer, choline, foliumzuur en de vitamines B2, B12, E en D.

Vroeger dacht men dat vooral de cholestorol in zo'n ei
slecht was, maar ook dat hangt er maar af, wat je voor de rest eet.
Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed.
Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.

Je wordt van geen enkel produkt dik.
Je wordt dik van te veel eten, te weinig bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee, hoor.
Eieren zijn juist gezond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan iemand a.u.b. mij een plus geven? Heb namelijk nog 1 punt nodig, dan ben ik niveau 2!! Wie het doet; heel erg bedankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar hebben 2 mensen een minnetjesmuis gekocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
plusje van mij hoor!
Ook omdat je gelijk hebt eieren zijn gezond en heel voedzaam en zeker geen dikmaker.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, helaas, 2 reacties zijn verwijderd, daardoor 10 punten eraf. Jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog ff paar vraagjes beantwoorden,
Gaat snel genoeg dan.
nee, een keer een eitje op z'n tijd wordt je zeker niet dik van, kan volgens mij best gezond zijn. maar als je té veel eieren gaat eten lijkt mij van wel. maar dan praat ik ook over 5 eieren per dag. doe je eens in de zoveel tijd( 1 of 2 x per week ) een eitje bakken/koken of iets dergelijks kan het zover ik weet geen kwaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebakken eieren daarentegen wordt je, lijkt mij, wel dikker van. Kijk maar naar Engelse mensen met hun ontbijt, eieren met spek :P

Toegevoegd na 33 seconden:
Maar die eten dat ook bijna iedere dag. Wanneer je het een keer per week eet of ietsjes meer kan het geen kwaad lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de spek is dan vooral de boosdoener :) Maar een gekookt ei is inderdaad wel gezonder dan een gebakken ei.
Je wordt niet dik van eieren als je er twee a drie per week eet is dat niet erg.
Er zitten veel voedingsstoffen in zoals eiwitten b.v.
12 jaar geleden
Je wordt dik als je meer energie consumeert dan je verbruikt. De bron van energie maakt daarbij niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd; en als je maar genoeg eieren eet wordt je ook daar dik van...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de bron van energie maakt niet uit voor wel of niet dik worden.
Maar je kan met veel calorieën toch behoorlijk ondervoed raken.
Mijn opa wist te vertellen dat in het ziekenhuis (Utrecht) een speciale afdeling was (weet niet meer wat voor een ziekte).
Als behandeling moesten de mensen massa's gekookte eieren eten. Die mensen werden allemaal dik door de behandeling.

Nu weet ik niet of dat de directe oorzaak was of dat het een fabeltje was maar kan me ook indenken dat de hormonen in de eieren ervoor kan zorgen dat je dikker wordt
12 jaar geleden
Je wordt dik van meer calorieën naar binnen werken dan je verbrandt. De kunst is dus om dat in balans te houden. Eieren kunnen daar een uitstekend hulpmiddel bij zijn omdat ze hongergevoel tegengaan. Gebakken of gekookt maakt niet zo gek veel uit. Je kunt zelfs ontbijten met twee eitjes en tot de lunch geen last hebben van honger.

Oftewel, je kunt urenlang vooruit met een ontbijtje van 200, hooguit 300 kilocalorieën. In de praktijk varieer je natuurlijk veel meer maar ik probeer aan te geven dat eieren eerder een hulpmiddel (kunnen) zijn om af te vallen dan dat je er dik van wordt. Tussen haakjes omdat je met meer factoren rekening moet houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt niet dik van de eieren, maar van de boter en de spek die je erbij zou doen als je ze gaat bakken.
Of de mayonaise die je erop smeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee van eieren word je niet dik sterker nog je valt er van af zeker als je het in de ochtend neemt het werkt heel erg verzadigd waar door de eetlust afremt waar door je minder snel iets zoets neemt duss elke dag een ei kan helpen op gewicht te blijven vroeger werd gedacht er zit cholestorol in het is slecht maar het lichaam heb ook cholestorol nodig voor de aanmaak voor testeron die word gemaakt door cholestorol want vegatarisch die vaak op groente fruit en noten leven en zeker veganisten hebben 40% minder testeron en kan zorgen dat je bleek uit ziet en die zien ook vaak mager uit en voeding die aanmaak van testorn stumeleerd zijn eieren vlees kip verzadigd vet zoals roomboter olijfolie olijven advocado ghee boter kokosolie macapoeder bijenpollen collostrum zuivere wei eiwit poeder .
ik voel me juist goed als ik verzadigd vet eet om ik dan gevoel heb dat ik voldaan bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je word niet dik van eieren, zolang je niet teveel achter elkaar van eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een eitje met eventueel wat zout maakt absoluut niet dik. Het vult juist, zorgt dat je minder honger hebt. 2 tot 3 keer per week een eitje is erg gezond!