Waarom hebben rijstwafels zo'n onsmakelijke geur?

Naar aanleiding van een eerdere vraag : waardoor stinken rijstwafels zo ? Ik eet graag rijst en graag wafels maar hoe komt die geur er in ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (3)

Dit is natuurlijk heel subjectief.
Ik vind rijstwafels helemaal niet stinken.
Er zit wel een uitgesproken luchtje aan. Dat is de geur van gepofte rijst.
Zo is de geur van bv gepofte mais ook heel uitgesproken, en heel anders dan ongepofte mais.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk is subjectief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het is een zeer uitgesproken geur. Helemaal niet wat je zou verwachten..
wat voor de een een onsmakelijke geur is, is voor de ander een lekkere geur.

daarom dragen we ook niet allemaal hetzelfde luchtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat je ruikt is niet de rijst en ook niet de wafel maar de brandlucht van de grondstoffen die bij het poffen te warm geworden zijn.