Hoe zit het nu eigenlijk met de EHEC-bacterie? We hebben er al een tijdje niets meer over gehoord en ik begin die komkommers en taugé best te missen.

Ik vraag me af wanneer die 'besmette' groentes en fruchten weer eetbaar worden. :-(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruchten zou ik sowieso niet eten als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,ik ben niet gestopt met komkommers eten en ik leef nog steeds.Daar was ook niets mee aan de hand hè?
En als je het nieuws had gevolgd had je dat geweten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker goedkoop die komkommers ook toen, en net zo lekker als anders.

Het beste antwoord

De uitbraak van de EHEC-bacterie in Duitsland is voorbij. Dat heeft het Robert Koch Instituut bekendgemaakt, het Duitse equivalent van het RIVM.

Drie weken geleden heeft de laatste patiënt zich gemeld en de incubatietijd van de bacterie is nu verstreken.

Wel denkt het instituut dat er in de toekomst vaker EHEC gemeld zal worden, omdat artsen opmerkzamer zijn geworden door de uitbraak.

voor verdere details, zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag allang weer alles eten. In Nederland waren de groenten toch al niet besmet en in Duitsland maar 1 kwekerij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je niet zo goed opgelet, want dat het de komkommers niet waren was al heel snel duidelijk.
Na een tijdje werden kiemgroentes verdacht, maar uiteindelijk bleek het probleem alleen in fenegriekkiemen te zitten (die we in NL volgens mij sowieso niet eten).