waarom word je van nootmuskaat moe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh???
Nou,ik niet hoor.En ik doe het vaak over de groente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij heeft het wel een slaperig gevoel ja :P

Het beste antwoord

omdat het in grote hoeveelheden gif is.

planten zijn wat betreft giftigheid onderverdeeld in 3 groepen.

1 groente/fruit
2 kruiden/specerijen
3giftige gewassen

1 is niet giftig
2 is niet giftig maar in grote getale wel
3 is giftig

nootmuskaat kan dus helpen bij stress en dan is het moe worden gunstig.

--------------------------------------------------------------------

Cosmetische en medische eigenschappen nootmuskaat
Het zou zo zijn dat nootmuskaat een middel is om de geslachtdrift te stimuleren. Hier is de werking overigens niet van bewezen.
Het versterkt de bedwelmende en slaapverwekkende werking van alcoholische dranken. Buitensporig gebruik van nootmuskaat is gevaarlijk, door de aanwezigheid van het hallucinogene myristicine.

### Let dus op: grote doses zijn giftig! Inname door volwassenen van ca. 5 gram of meer leidt al tot diverse lichamelijke klachten, zoals overgeven, buikpijn en bewustzijnstoornissen. #####

Nootmuskaat wordt voorgeschreven bij winderigheid en misselijkheid. Men voegt de etherische olie toe aan parfum, zeep, haarolie, tabak en ontsmettingsmiddelen. De buitenkant van de vrucht wordt gefermenteerd tot alcoholische drank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen idee dat het giftig was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zijn dus alle kruiden, als je er maar genoeg van naar binnen werkt daarom zit het tussen giftige gewassen en groente/fruit in
:) er zijn veel mensen die het niet weten hoor, je bent echt niet de enige!!

Andere antwoorden (1)

In nootmuskaat zit safrol, en als dit in je in grote hoeveelheden naar binnen werkt zal je daar een beetje op trippen. Ik raad het je wel af om te doen dit sloopt namelijk je lichaam. Een aantal mensen uit mijn vrienden kring raakten onderuit en bewusteloos.Weet wel dat niet iedereen gevoelig is voor het effect van nootmuskaat.De kans op onaangename neveneffecten als hoofdpijn, duizeligheid, een droge mond, hartkloppingen en buikkrampen is groot. Verder is de grens tussen gewenst effect en overdosis bij het nemen van nootmuskaat vaag. Kortom. Ook kan het effect langere tijd aanhouden tot wel 3 dagen lang en dan bedoel ik geen fijn gevoel. Mijn mening doe het over je eten en laat het anders liggen