Die zijn nu nog groen, zeer bitter en veel te taai om te pellen. Wachten dus tot oktober/november.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die kun je nog niet plukken, hazelnoten zijn pas in september rijp. Er zijn wel al hazelnoten uit Turkije te koop, voor het geval je niet kunt wachten;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om zeker te weten dat ze rijp zijn, kijk je naar de kleur van het nootje en het kelkblaadje wat er nog omheen zit. Als beide bruin zijn, zijn ze waarschijnlijk rijp.

Om echt zeker te weten dat ze rijp zijn, vanaf oktober de noten van de grond oprapen.