Mag Turkije EG nummers gebruiken op voedingswaren terwijl het (voor zover mij bekend) niet tot de EG behoort?

Op een pakje gerookte forelfilets van de Nederlandse firma Vis Marine staat een ei-vormig EG nummer:
"TR 0930383 EG-EC". Iemand een verklaring hiervoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op het eerste deel van je vraag kan ik gewoon met "Ja" antwoorden. Daar is geen wet tegen.
Verder: als landen buiten de EU produceren voor de EU-markt, dan zullen ze wel aan EU-voorwaarden (codes, nummeringen, verpakkingsnormen enz.) moeten voldoen.
Dus als de forellen in Turkije worden verwerkt voor de EU, dan is het logisch dat ze een codering voor de EU gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij dat er iemand een serieuze uitleg heeft.