Ik ben een vervelings eter, weet iemand een manier om er (gratis) vanaf te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom nou altijd gratis..

Antwoorden (11)

Klinkt heel simpel maar zorg dat je, je niet meer verveeld. Ga meer dingen ondernemen. Eventueel bij een vereniging gaan. Zoek een leuke hobby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe al aan fitness (2 keer per week) en heb er nogsteeds last van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook veel te weinig, je moet meer ondernemen wat je echt leuk vind. Gaat niet om sporten, al is het maar lezen of zo. Iets waardoor je, je niet verveeld en gaat eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hobby's kosten vaak geld....:)
"gewoon" je niet meer vervelen en je concentreren op hobby, werk, vriend(in), etc, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hobby (TV, Computer)
Zet een twee literfles water voor je neus. Ga aan het werk achter je bureau of kijk televisie, wat dan ook, maar ga in ieder geval wat doen.
En telkens als je het idee krijgt dat je iets zou willen eten, dan neem je een paar slokken van dat water.
En zo hou je dat vol totdat het echt tijd is voor bijvoorbeeld je lunch of avondeten.

Dat water geeft ook een vol gevoel, dus je zult geen last van honger krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet goed om zo veel water te drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 liter water over heel de dag valt wel mee hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Platje, dat is een loze kreet. Dat moet je dan ook wel onderbouwen, anders heeft niemand er wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Ik loop bij een voedings coach en ik 'moet' zelfs 2 liter water drinken..dat heeft je lijf nodig om alle afvalstoffen af te bouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed advies. Een plus van mij.
(Miranick: waar is jouw duim?)
Me aansluitend bij het antwoord van Platje vind ik het wel belangrijk om te vragen of je hier al langer last van hebt.

Probeer te ontdekken wanneer het is opgetreden of er iets vervelends is gebeurd of dat je je gewoon jezelf eens een schop onder je kont zou moeten geven.

Ik realiseer me dat dat soms gemakkelijker is gezegd dan gedaan, maar het wil nog wel eens helpen. Zo niet dan is er toch blijkbaar van een soort verslaving en zul je hulp moeten zoeken. Op internet is ook een soort hulpsite.

Anders toch via je huisarts verwijzing naar een deskundige (psycholoog) vragen. Voor niks gaat de zon op, als je er voor mot betalen ben je wellicht eerder geneigd om ermee te stoppen.

Toegevoegd na 50 minuten:
zie site:www.gratisadviseurs.nl/gezondheid/verslavin...
en nog gratis ook
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
``op internet is ook een soort hulpsite``. Dat klinkt vaag.
Internet is groot...
Ceeve
12 jaar geleden
Heel groot, maar dit is al een gratis therapie door hem/haar zelf aan het werk te zetten. Helpt prima tegen de verveling.
P.S. ik wilde ook net gaan eten
Ceeve
12 jaar geleden
Zie toevoeging !! zo tevreden ?
Hoe gaat het met het zitten in het park is je daar de laatste tijd nog iets bijzonders opgevallen, behalve de damesfietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom, kom, waarom nou weer een psycholoog?
Ik ben er ook een. Ik zou zeggen ga lezen en concentreer je daarop dan vergeet je eten even. Maar aangezien ik een echte boekenwurm ben en zo nu en dan toch nog zin krijg ik wat lekkers zorg ik er gewoon voor dat ik niks lekkers in huis heb. Er ligt tegenwoordig veel fruit in huis en koek en chips koop ik bijna nooit. Dus als ik ergens zin in heb pak ik gewoon wat gezonds en mocht het iets ongezonds zijn zoals chips dan doe ik een beetje in een klein schaaltje zodat ik er niet al te veel van eet, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilskracht is gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep! Plus!
Zorgen dat je iets anders gaat doen als je je verveeld.
Nog beter is om ALLEEN maar te eten op plaatsen die daar voor bestemd zijn (eettafel) zodat je andere plaatsen in huis (vooral de teevee en de computer) niet gaat associeren met voedsel. Dan krijg je namelijk al trek als je de eerste beelden ziet of de eerste pagina's opent.

Een kind dat zich verveeld echter, heeft in de regel gewoon nog zat dingen te liggen om te doen die het minder leuk vindt. Wie zijn werk af heeft, verveet zich niet, want die heeft ook in zijn hoofd ruimte om zich op leukere dingen te concentreren.

Eten is natuurlijk niet echt een activiteit, en als je activiteiten zich met name rondom eten concentreren, kun je inderdaad al vrij vlot weinig anders meer.

Het gaat elk moment opnieuw om de keuze die jij zelf maakt. Maak je consequent de makkelijkste / lekkerste / snelst-bevredigende, dan valt er al vrij vlot niets meer te kiezen. Aan jou de keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tandenpoetsen.
Op het moment dat jij aandrang hebt om te gaan eten, dan ga jij je tandenpoetsen.

1. Je verzet je gedachten aan het eten.
2. Door de mintsmaak heb je geen zin meer om te eten aangezien de smaak van je voedsel dan veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dingen meer kopen die je lekker vindt. Is helemaal gratis. Wat zeg ik: je houdt geld over.
Koop alleen nog fruit voor als je onbedwingbare trek krijgt. Dat kost wel iets, maar dat betalen je ouders waarschijnlijk. Snijdt die appel in kleine partjes, kauw er goed op, dan doe je er langer over. Vraag je ouders mee te werken door geen lekkers meer te kopen.
En drink verder water zoals Conan al aanbeveelt. Dat vult goed.
Het kan. Met de wilskracht van Kikobob. Zo ben ik er ook afgekomen. Al 3 maanden....
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij moeder krijgt gratis breigaren van veel mensen om mutsen te breien voor albanië. ik ben een paar jaar geleden van het roken afgekomen door te beginnen met haken. Makkelijk te leren, super leuk om te zien wat je er allemaal mee kan maken, en met gratis garen en haaknaalden voor mijn verjaardag helemaal gratis! Heeft denk ik ook voorkomen dat ik ging eten om het roken te vervangen.

Lang verhaal kort: zoek een hobby waar je tijd mee kan doden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je trek in iets krijgt, een kauwgompje pakken. Dan kauw je toch ergens op én er is geen plaats meer voor ander eten in je mond.