waarom krijg ik keelpijn van chocola en milkshakes en ananassen?

ik denk niet dat het een allergie is..

(ben wel allergisch sinds kort voor; walnoten, appels, meloen, kersen, nectarines, pruimen, kiwi's, grapefruit...)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom denk je niet dat het een allergie is, want zo klinkt het mij wel in de oren ( met name omdat je al die andere dingen opnoemt )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je voor zoveel dingen 'opeens' allergisch worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat het geen allergie is omdat mijn allergieen een hele andere reactie geven, (super veel jeuk, bultjes)
en van chocola/milkshake/ananas krijg ik gewoon keelpijn en valt mijn stem een beetje weg. en ik heb géén idee waarom, maar het is echt 'opeens' gekomen, dit allemaal binnen een half jaar..
Snuffel
12 jaar geleden
t is zeker een allergie en kan steeds erger worden als je het blijft eten, maar het kan ook weer verdwijnen. Helaas kunnen allergieën spontaan opkomen.
Snuffel
12 jaar geleden
De vruchten en noten die jij noemt zijn er berucht om. Helaas.

Antwoorden (2)

Kiwi re en ananas hebben een eiwit dat enzymen kan afbreken. Daar zout één vd redenen kunnen zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een allergische reactie kan zich op verschillende manier uiten. Zelfs bij dezelfde persoon. Het kan zeker zijn dat jij deze producten niet kan verdragen zeker als je lijst al zo lang is.
Wat heel vaak de oorzaak is van zo'n lange lijst die steeds langer wordt, is 1 product dat jij steeds blijft eten waar je niet goed tegen kan.