Hoe komt het dat ik honger krijg als ik (lang) kauwgom kauw?

Ik krijg altijd honger als ik lang op kauwgom kauw, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (5)

Omdat je maag denkt dat je aan het eten bent, gaat hij aan het werk alleen omdat er niets nieuws bij komt ga je honger krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kauwt en jouw hersenen krijgen een seintje er is eten in aantocht, je maag reageert hierop, dat geeft je een honger gevoel.
Door alleen te kauwen houd je dus eigenlijk je lichaam voor de gek :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je kauwt maak je veel speeksel aan, en speeksel neemt je eten normaal en en verteerd zetmeel, maar nu er alleen speeksel doorgeslikt word, heeft het hetzelfde effect maar je krijgt niks binnen en dus honger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zien, ruiken, proeven of denken aan voedsel zorgt (via het centrale zenuwstelsel) ervoor dat er in de maag stofjes worden afgegeven die er uiteindelijk voor zorgen dat je meer maagsap ik je maag komt

op het moment dat er even later nog steeds niks te verteren is, gaat er weer een signaaltje naar je hersenen die uiteindelijk het hongergevoel veroorzaakt

het heeft volgens mij niks te maken met het speeksel dat wordt gevormd in de mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het suikervrije kauwgom betreft dan is het goed mogelijk dat het hongergevoel wordt opgewekt door de zoetstoffen.