Kan ik dit morgen nog opeten?

Heb gisteren een bakje met meloenstukjes gekocht in de supermarkt (zo'n voorverpakt bakje). Nu zie ik dat het tht vandaag was. Krijg nu niet alles meer op, zou ik de rest morgen nog op kunnen eten denken jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ja hoor dat kan.

THT staat voor "Ten minste houdbaar tot" en is dus geen uiterste houdbaarheidsdatum.

"Ten minste houdbaar tot"

Op alle overige producten, waarvoor de verplichting geldt een houdbaarheidsdatum te vermelden, dient gebruikgemaakt te worden van de vermelding ten minste houdbaar tot. De afkorting t.h.t. of THT wordt hier soms voor gebruikt. Het gaat hierbij om producten die een houdbaarheidsdatum hebben van vijf dagen of meer. In tegenstelling tot de vermelding "te gebruiken tot" is deze vermelding níet een uiterste consumptiedatum. De fabrikant garandeert de kwaliteit van zijn product tot de vermelde datum. Na het verstrijken van deze datum kan de kwaliteit van het product achteruitgaan, maar is nog steeds geschikt voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Volgens mij kan je het morgen nog gewoon opeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor. Het is TEN MINSTE houdbaar, dus ws wel wat langer. Goed afdekken, morgen kijken hie het eruit ziet. Met schimmel, dan weg, maar ws is t nog wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ten minste houdbaar tot is een datum tot waar het gegarandeerd goed hoort te zijn. Als je er wat folie over heen doet en in de koelkast bewaard, smaakt het morgen nog prima hoor.

Toegevoegd na 19 seconden:
Zolang er tenminste geen rare plekjes op te zien zijn.
12 jaar geleden
ja hoor waarschijnlijk kun je het morgen nog gewoon opeten. Als het vreemd ruikt of ''slijmerig'' aan voelt kun je het morgen alsnog weg gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het gewoon opeten zag vandaag nog op volgens mij RTL 4 in het nieuws wat over houdbaarheids datums en dat je er vaak nog daarna het gewoon kan opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zorg dat je het koel bewaart.
Produkten zijn tot 3 dagen na houdbaarheids datum eetbaar
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het gewoon
Morgen opeten geen punt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dek het af, zet het in de koelkast en je hebt er morgen nog een heerlijk hapje aan!

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag staat trouwens in de verkeerde categorie. Moet eten en drinken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruik eraan, en onthoud die geur!
Is de geur morgen hetzelfde, dan kun je het rustig opeten.

Dit geld eigenlijk voor alle producten, als de geur goed is kun je het nog eten! Is de geur afwijkend, of vreemd dan weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de supermarkt moet garanDeren dat het tot dan zeker weten goed is anders kunnen ze worden aangeklaagd maar meestal is het 2 dagen langer houdbaar hoor
Tenzij in een blikje dan moet je het in een bakje doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tht is meestal de uiterlijkste verkoopdatum meestal blijft het dan nog een paar dagen goed. als het morgen nog goed ruikt en er goed uit ziet kan je het prima opeten. als je echt heel twijfelt of het nauw wel goed ruikt of niet doe het dan gewoon niet.