Ik denk dat de smaak van uien niet door sinaasappel worden aangetast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom wel dan? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet de vraag of is dat een nieuwe vraag?
het zijn twee totaal andere smaken die niet met elkaar matchen. ze nemen toch iets van elkaar op. ik zou ze niet bij elkaar bewaren, alhoewel ik nergens een bron daarvan vond. ga puur op mijn gevoel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de uien (dunne schil) iets van de sinaasappel zouden overnemen dan proef je dat na bakken niet.
Of de sinaasappel iets overneemt van de ui geloof ik niet zowel door de dikke schil als door de aromatische olie bevattende en daardoor beschermende schil van een sinaasappel
Jawel, dat kan wel. Ik doe dat wel eens en merk er niets van.
Sinaasappelen geven nauwelijks geur af en daar hebben uien geen last van. Uien geven ook weinig geur af zolang ze niet gepeld zijn. Schoongemaakte uien ruiken wel sterk, maar die verwerk je meteen in het eten. Als je er een teveel hebt gepeld en die wil je bewaren, doe die dan in een afgesloten zakje. Maar ook die geur zal niet snel door de dikke sinaasappelschil heengaan.