Welke dropsoort is zout, hard van buiten, en heeft van binnen een zachte vulling?

En waar kan ik die drop kopen?

Toegevoegd na 6 minuten:

Ik vraag dit voor een Italiaanse vriendin. Zij was jaren geleden eens in Nederland, en herinnert zich zo'n soort drop. Ze vroeg mij of ik die dropsoort voor haar mee wil nemen wanneer ik weer naar Italië kom.

Cryofiel
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tikkels..
bestaan die nog?

Antwoorden (6)

Tikkels! Bij iedere supermarkt. Alleen twijfel ik of de zoute versie nog verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd in een dropwinkel. Tikkels bestaan inderdaad al jaren niet meer. Ik heb nu iets anders voor haar gekocht. Het ziet eruit als kleine tikkels. Nu maar hopen dat ze inderdaad tikkels bedoelde, en dat deze nieuwe versie haar even goed bevalt.
Nubilo dropparels, ze zijn te koop bij de apotheek (rood zakje). Ze zijn hard van buiten, en lekker zacht zout van binnen. (moest in 1e instantie aan Italiano's denken, maar die zijn niet echt zout).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Die ken ik niet. Ik zal er eens naar vragen, en ook een paar van die dropparels meenemen wanneer ik haar weer bezoek.
misschien dropkogels?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kokindjes van Katja? Van die kleine bolletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens zijn het ook tikkels maar die bestaan volgens mij niet meer. Ik heb ze nooit meer gezien in een winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dropkrijt zou het ook kunnen zijn:
http://www.hollandsbest.com/licorice/_popup/dropop_34658_dropkrijt.htm
want als iemand niet met drop is opgegroeid, vindt die het al gauw zout.
de buitenkant is in elk geval hard/knapperig, en verder is die zacht.

Toegevoegd na 21 minuten:
p.s.
te koop bij elke goedgesorteerde supermarkt in het snoepschap.