bij de mini huzarensalades en rundvleessalades zit er altijd een wit sausje op, wat is dit voor sausje en moet je dat mengen of niet???

bij de grote verpakkingen heb je dit namelijk niet, en ik vraag me al jaren af wat het is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Dat is mayonaise dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mayonaise verdunt met water aangezien het grootproductie is, bij slagers wordt t soms met melk of room gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een verschil met die grotere verpakkingen. Zit meestal in die plastic dozen, en dat is een basis om zelf slaatjes te maken. Aardappel, vlees en iets als augurk of zo. De mini-huzaren-slaatjes zijn al "af", en je hoeft zelf niets anders meer te doen, dan het op te eten.

Wat er op zit is iets als slasaus of mayonaise; dat natuurlijk zo goedkoop mogelijk gemaakt is. Tenzij je graag al je eten prakt, of doorelkaar klutst voor je het opeet, is het niet zo lekker om die mayonaise er doorheen te gaan roeren. Een slaatje heeft al een wat eenvormige smaak, en als je het niet gaat klutsen proef je tenminste nog een tikkeltje afwisseling bij iedere hap ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een topdressingsaus, dat kan mayonaise zijn, slasaus of fritessaus, of een variatie op één van deze sauzen. Vaak heb je bij die kant en klare slaatjes ook een schijfje gekookt ei en een zilveruitje met een stukje augurk en een beetje rauwkost, wat je bij de grootverpakkingen niet hebt. Deze moet je zelf nog garneren. Dus in feite is al het toegevoegde garnering. (Die je overigens duur betaald).
jc54