Door chocolade te eten maak je endorfine aan, endorfine is het zogenaamde gelukshormoon. Dus theoretisch zou je je gelukkig moeten voelen na het eten van chocolade.

Waarschijnlijk zal jouw informant dat bedoeld hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel kilo's eten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja wordt je dan ook niet misselijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, al bij een kleine dosis worden die endorfinen aangemaakt, maar een 'happy gevoel' is heel anders dan high worden.
Nee, dat is niet mogelijk.
In chocolade zit de stof anandamide, die verwant is aan één van de stoffen die in marihuana voor het roeseffect zorgt. Maar die anandamide is een lichaamseigen stof met slechts een heel klein roeseffect.

Om een beetje high te worden van chocolade moet je er achter elkaar 25kg van opeten. En voor die tijd ben je al lang bezweken aan een vergiftiging door theobromine, dat is een andere stof die in chocolade zit.

Je kunt dus niet lichamelijk verslaafd raken aan chocolade. Wel is er psychische afhankelijkheid mogelijk. Door chocolade te eten, denk je terug aan je ‘onbezorgde’ kindertijd en dat heeft een troosteffect!