Welke e-nummers zitten er in de verse broden van AH?

Ik wil graag e nummers met varkensvet e.d. mijden. Op de verpakking van AH brood bij de versafdeling staat NIETS over de ingredienten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Als je echt voor zeker wenst te gaan kun je gewoon de helpdesk van AH bellen, dan weet je zeker dat je goed zit. 0900-24662435
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werk zelf voor ah maar ook als wij de broden binnen krijgen staat dit er volgens mij niet op (werk niet op de brood afdeling), stuur anders even een mailtje naar de klantenservice deze kunnen je vast verder helpen

zie onderstaande link voor de klantenservice
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Groene Winkel (biologische winkel) kan je de ingrediënten gewoon vragen, die hebben ze op de prijskaartjes in de winkel staan.
Het enige E-nummer dat in hun broden zit is E-300, wat gewoon vitamine C is. Dat zit er in als anti-oxidant denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens een eerdere vraag hier op GV over AH-brood zitten daar de E-nummers 471 en 482 in.

E471 Mono- en diglyceriden:
Synthetische vetten, verkregen uit glycerol en natuurlijke vetzuren. De vetzuren kunnen van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn. In de praktijk is het vrijwel altijd plantaardig vet.

E482 Calciumstearoyllactaat:
Een emulgator, geproduceerd uit melkzuur en stearinezuur (een vetzuur uit zowel dierlijk als plantaardig vet). Het geheel is een mengsel van diverse componenten.

Voor beide E-nummers is de volgende informatie van toepassing:
Hoewel vrijwel altijd afkomstig van plantaardige olie, is het gebruik van dierlijk vet, inclusief varkensvet, niet uit te sluiten. Hierdoor zullen bepaalde groepen, zoals veganisten, moslims en joden, deze producten over het algemeen vermijden. Alleen via de producent is te achterhalen wat de oorsprong van de vetzuren is. Chemisch is er geen onderscheid te maken tussen dierlijke of plantaardige vetzuren.
Amadea