zijn kiwi's gezond?

dit omdat het na het eten van een kiwi altijd het idee heb dat ik wondjes in mijn mond heb (die er niet zijn) je hele mond trekt samen van zo een ding. dus hoe gezond zijn ze .. EN hoeveel mag je er dagelijks hebben. ik ben namelijk kiwi verslaafd in deze zwangerschap.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Kiwi's zijn harstikke gezond.

De wondjes zouden kunnen komen door de zuren die er in de kiwi zitten. Deze zouden extra sterk kunnen zijn bij kiwi's die niet voldoende gerijpt zijn. Probeer volgende keer geen keiharde kiwi, maar een wat zachtere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

M'n vrouwtje had ook verschillende klachten. Glaasje Cola!. en hop. weg de klachten. Ofwel... Kiewietje, en dan een colaatje. En nu 2 schatten van kiddies... veel suc6 met je zwangerschap !...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens een stuk kiwi op een houten tafel laten liggen. Na een nacht had dat zich 1 cm diep in het hout gevreten.
Ik dacht toen wel...dat kan toch niet echt gezond zijn.
Wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiwi bevat enzymen die behoorlijk afbrekend zijn. Je kunt kiwi dan ook niet overal mee combineren. Gelukkig breekt het maagzuur alle enzymen af tot voedzame aminozuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang leve de Cola !. ;)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Houten tafels ? Hij voedt zich door deze snavel in de grond te steken om wormen, insecten en andere ongewervelden te vinden. Hij eet echter ook wel fruit, kleine krabben, amfibieën en rivierkreeften. Sommige soorten kiwi's kunnen sneller rennen dan een mens.
een van de gezondste fruitsoorten zoals ik gehoord heb. grote bron van vitamine c samen met de citrusvruchten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft hier ook last van na het eten van groene kiwi's, maar niet bij gele kiwi's. Deze zijn iets milder van smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je toevallig allergisch voor latex?

"Bekend is dat mensen met een latexallergie ook overgevoelig zijn voor tropische vruchten als bananen, avocado en kiwi. Dit ontstaat door de aanwezigheid van gemeenschappelijke eiwitten die overgevoeligheid veroorzaken."

Zie http://www.arboportaal.nl/beroepsziekten/huid/latex-allergie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleindochter van 1 is gek op kiwi's maar heeft na het eten ervan altijd last van wondjes in haar mond.
Ze is allergies voor noten en citrusvruchten, maar kiwi's zouden geen bezwaar zijn, toch reageert ze daarop.
Verder kun je volgens mij niet teveel kiwi's eten, tenzij er er buikpijn van zou krijgen, ze zijn zeer gezond en vol met vitamine C.