Wie heeft er een goed idee om papieren taartpunten mee te vullen?

Ik wil ipv een taart eens iets anders doen.
Nu wil ik van papier taartpunten gaan maken en deze vullen.
Maar waar mee? Geen snoep in elk geval.
Het moet wel iets van koek zijn, cake ofzo, maar aangezien koek vet is, trekt dit dus in het papier wat niet mooi is.
Iemand een leuk idee waar mee ze wel te vullen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

Misschien meringue?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidcake?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad helemaal niet vet! Weet alleen niet of dat in papier trekt..
Vetvrij papier gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Ik was in de weekenden dus a.s. weekend ga ik met azijn als wasverzachter in de weer.
Bedankt voor je belangstelling.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel.
Dat word best een uitdaging, om daar iets voor te vinden dat niet in de categorie snoep of vettig valt.
Het eerste waar ik aan dacht waren spekjes maar dat valt duidelijk onder snoep.
Als snoep (ofwel pure suikers) én vettigheid zijn uitgesloten kom je al gauw uit bij iets als fruit maar dat is weer veel te vochtig.
Wat je zou kunnen overwegen is die papieren taartpunten te bekleden met vetvrij bakpapier aan de binnenkant, dan kun je er wel gewoon koek o.i.d. in doen.
Dat maakt het dan wel een stuk bewerkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je wel zou kunnen doen..
Je papieren taart punten bekleden met bakpapier/plastic folie/ servet dan is het niet erg als iets een beetje vettig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets van petit fours, of bonbons?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen snoep maar wel koek?
Kan je niets iets doen met verpakte koekjes, zoals die kleine peijnenburg ontbijtkoekjes of andere verpakte koekjes, of moet je het in de vorm van de taartpunt kunnen maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nu een bodem van schuim maakt en dan een laagje eetpapier ertussen en dan een laagje kruidkoek met dat pudding (custard?) wat ook tussen een tompoes zit en dan nog een laagje cake/kruidkoek met roze glazuur?
De cake kun je makkelijk in vormen snijden en het schuim ook wel denk ik.
In de link staat heel duidelijk hoe je een bodem van schuim maakt, en dat is niet vet!

Bronnen: deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=101152
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pudding/crème, wij kopen vaak banketbakkersroom voor onder vruchtenvlaai. Dit is van te voren te kloppen makkelijk in een vorm te doen, dus ook papieren taart punten.. Daarna versieren met kleine vruchtjes bijv bosbesjes of zo, of gewoon hagelslag of vlokken als het zoet moet !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bavarois met lekkere verse vruchten en een toefje slagroom.