Sliptong bevat meer graten dan vis. Is dat normaal?

Ik koop bij AH wel eens een visje voor in de stoomkoker.
Normaal tref ik daar nooit geen graten in aan, maar vandaag kocht ik sliptong, en dat bleek meer graat dan vis te zijn. Is dat normaal?

Andere keren kocht ik bijvoorbeeld zalm, zeewolf of schol.
Nooit geen graatje in gezien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat staat er eigenlijk op de verpakking? Heb je die nog? Ik dacht pasgeleden gelezen te hebben, dat alle vis van AH (bijna) graatvrij is. Je schrijft het zelf ook al in je laatste zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de verpakking net nog gelezen, en zag er niets opstaan over de aanwezigheid van graten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had overigens twee verpakkingen gekocht. Die andere hoef ik eigenlijk niet meer...bah!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker nu je vertelt, dat je nog een 2e verpakking hebt, moet je die gewoon terugbrengen. In zeer uitzonderlijke gevallen (als iets niet goed is of gewoon smerig) breng ik het ook terug, en krijg zonder problemen mijn geld terug. En als het goed is, doen ze ook iets met je klacht.
Het staat overigens ook op de verpakking: "mocht dit product niet aan uw wensen voldoen, dan......... " of zoiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@xJensz: Daar zit wat in. @Mesher: Dat laatste staat dus nergens op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd, en je hebt nog gelijk ook. Net even op een quiche gekeken die in de koelkast ligt, en daar staat het ook niet (meer) op.
Maar AH kent een "onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie" en dat gaat zonder discussie.
Dit staat op de website: Onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie
Niet tevreden, geld terug Alle producten die u bij Albert Heijn koopt, hebben een gegarandeerde kwaliteit. Mocht uw aankoop een kwaliteitsafwijking hebben, dan kunt u het omruilen voor een nieuw exemplaar of ontvangt u op vertoon van de kassabon het aankoopbedrag terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@mesher: dan ga ik morgen naar de AH met de lege en de volle verpakking om mijn geld terug te eisen. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, en ik zie met belangstelling de helft van dat aankoopbedrag op mijn bankrekening tegemoet! ;-) Ik zou als ik jou was overigens niet gaan "eisen", maar gewoon vertellen, dat je dit van AH niet gewend bent. Dan gaat alles verder vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen kwestie van slechte kwaliteit als er graten in sliptong zitten...

Het beste antwoord

Sliptong is een erg platte vis en bevat veel graten zoals eigenlijk de meeste vissen. Zalm is dik en als je daar de graten uithaalt blijft er nog veel vis over. Als je de graten uit sliptong haalt is er weinig vis over. Als je in een restaurant sliptong bestelt moet je als eerste de randjes wegsnijden, omdat die niet lekker zijn. Daarna eet je het "visvlees" op wat bovenop de graten ligt en de rest laat je liggen. In feite heb je dan inderdaad niet erg veel vis gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja sliptong bevat altijd veel graten, een lekker visje waarvan je de graatjes aan de zijkant met rust moet laten en alleen de middelste " wangetjes " voorzichtig met een mes moet fileren( aan beide zijden )