Voor de 'oosterlingen' onder ons : een hapje witte rijst (of een paar hapjes...)
Voor de rasechte hollanders : een schepje suiker in je mond nemen en laten smelten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Melk, geen water. Absoluut geen water. Melk en/of brood werkt heel goed.

Toegevoegd na 31 seconden:
Of een hapje witte rijst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal goed....GEEN WATER daarmee word alleen maar erger +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vet in de melk werkt als een emulgator tegen de pittig-makers van de peper, capsaïcine genaamd. Volle melk werkt het best.
Een flinke hap roomijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker! Echt waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mythbusters hebben ze het een keer getest, melk werkte het beste zeiden ze. wat ze verder nog geprobeerd hebben is:

tabasco, wasabi, tequilla, tandpasta, water en nog wel meer. kijk het filmpje maar is...

Toegevoegd na 4 minuten:
verder testten ze ook nog bier en vaseline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat yoghurt een goed middel is. Dit gebruiken ze ook vaak in de arabische landen, bij het eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Augurk werkt ook echt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets zoets nemen!
Bij een goede Indische maaltijd werk je van weinig "heet" naar steeds hetere voeding toe en aan het eind blus je af met zoetigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warme of lauwe thee drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kroepoek eten helpt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ijskoude melk drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink cola of sinas .
Als het maar iets zoet is .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Kokosmelk'' heb ik eens gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schijfje komkommer helpt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brood eten helpt ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De (meeste) andere reacties hierboven suggereren iets dat de scherpe smaak alleen maar maskeerd. Melk echter, is basisch en neutraliseert de zure pepers. Melk is dus het enige dat echt de zuurgraad in de mond neutraliseert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
witte rijst of een zuivelproduct werkt het allerbeste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat yoghurt heel goed werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker schijnt te helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gouwe ouwe maar melk werkt bij mij het beste, en het liefst lauw, niet direct uit de koelkast dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snuiven aan een sneetje brood, dat werkt