Hier is je antwoord! Het is dus een kiwi die speciaal zo gekweekt is:

Zespri Gold: de gouden kiwi
Er zijn ook goudkleurige kiwi’s op de markt die glad zijn. Zij hebben goudgeel vruchtvlees en een bronsbruine huid. De vruchten lopen een beetje taps toe. Nieuw-Zeeland heeft deze kiwi’s ontwikkeld en officieel heet het ras Hort-16A. Deze Zespri Gold is ontstaan door de groene kiwi te kruisen met een wilde Indiase soort, de Actinida Chinesis. Hort -16A mag alleen worden geteeld door telers die zich hebben aangesloten bij de marketingorganisatie Zespri.