Mag je met 14 bij een snackbar werken (onder toezicht)?

mag je als vakantiebaan als 14-jarige bij een snackbar werken met toezicht van ervaren man (boven 40)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K

Antwoorden (2)

Ja, maar daar zijn hele strenge regels voor. Zo mag je nooit kassawerk doen en meer dan 7 uur per dag werken.
Ook mag je niet werken in de horeca als daar alcohol wordt geschonken.

Hieronder staan alle regels.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat mag niet. Als afwasser zou het kunnen. Maar je moet 16+ zijn om met snijmachines en frituren te werken. Dat is wettelijk bepaald.

Er zullen natuurlijk snackbars zijn waar dat wel gebeurt. Maar dat gebeurt dan zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja afwassen etc mag wel, maar de dingen waarbij je met gevaarlijke machines overweg moet zoals frituren etc, mag je daar als 16- niet mee werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar de tweede zin legt het uit :-)