Hoe smaakt een sigaar?

Ik rook sigaretten en heb wel eens een sigaar gerookt maar dat was een goedkope lose voor een euro bij de sigarenboer Ik wil nu een wat duurdere kopen misschien rond de 4 sigaren voor 5 euro met een goeie smaak en goeie kwaliteit etc welke merk moet ik dan kopen en hoe smaken ze...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Probeer eens Coronas Sumatra van Vasco da Gama. Apart verpakt in een doosje van 5. Ca 5 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou eens de kleine corona van Balmoral kunnen proberen. Een korte dikke sigaar met een milde smaak. Prijs 10,70 euro voor een doosje van tien.
Bijna iedereen aan wie ik ze uitdeel vindt ze lekker. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, de digitale versie smaakt ook prima. Het is de enige sigaar die ik te pruimen vind (figuurlijk hè). En de lucht van Balmoral vind ik heerlijk!
Verreweg de meeste genotmiddelen smaken stukken beter als je ze met mate gebruikt. Dat geldt ook voor rookwaar. Toen ik nog shag rookte vond ik een sigaar maar zozo smaken maar ik heb me een periode beperkt tot enkele sigaartjes per dag. Dan doe je het veel meer voor de smaak. Over het algemeen zijn duurdere sigaren meer van pure tabak gemaakt en smaken ze beter. Echter, smaken verschillen, dus je kunt het beste advies vragen aan je betere sigarenboer en op je gemak eens een aantal soorten proberen in een weekend of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik stel mijn vraag hier zodat ik ze niet hoef uit te proberen of te vragen aan de sigarenboer ik snap wel dat smaken verschillen maar net als bij sigaretten roken de meeste mensen marlboro zoiets heb je tog ook bij sigaren....? Gewoon een niet te dure sigaar met een goede smaak hoeft niet perse de duurste te zijn ( zie vraag). En ik rook ook niet zo vaak een sigaar mischien 1 keer per maand zo een goedkope maar dat smaakt meer naar tabak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar heel weinig sigaren rookt zou ik meteen voor het beste van het beste gaan en dat is voor handgemaakte Cubaanse. Ik heb de afgelopen tijd weer eens een serie van Steven Spielberg over WWII bekeken en gezien hoe al die Amerikaanse soldaten verslaafd werden gemaakt aan sigaretten uit die K- en andere rantsoenen. Dat heeft helemaal niets met genieten te maken. Dat bedoel ik met mijn motto om vooral te genieten van genotmiddelen. Doe het voor de smaak.