Wat eet een flexitariër en wat niet?

mn vriendin is flexitariër maar ik snap het niet... soms eet ze vlees. is ze dan wel een flexitariër?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Kimath
12 jaar geleden
Dat is precies wat een flexitariër is. Af en toe vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xD ik wet 1 x in de week max. Vlees want ben ik dan extreme flexitarier?

Het beste antwoord

Een flexitariër is dat met het oog op zijn gezondheid, het milieu, de natuur en het dierenwelzijn.
Als flexitariër eet je één of meerdere dagen per week geen vlees. Je eet op die dagen dan bij voorkeur plantaardige alternatieven.

Dit zijn de gangbare voorkeuren:
1. Eet bij voorkeur plantaardige vleesvervangers
2. Eet als alternatief producten die deels dierlijk zijn
3. Ei en vis zijn duurzamer dan vlees
4. En als je vlees eet, eet dan duurzaam vlees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een flexitarier eet wel vlees, een vegatarier niet. Een flexitarier eet minder dan 4 x per week vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok bedankt!
Die term kende ik nog niet, maar is vermoedelijk bedacht door "flexibele vegetarier" te vereenvoudigen. Een flexitariër volgt in hoofdzaak een vegetarisch dieet, maar eet incidenteel vlees en/of vis. Het is dus niet iemand die uit dierenliefde vegetariër is, maar om milieuredenen meestal geen vlees eet.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens anders staat:
Voor je gezondheid, het milieu, de natuur en het dierenwelzijn.
Dus wel degelijk ook uit dierenliefde.
Een flexitariër probeert minder vlees te eten dan een normaal mens doet. Hij is "flexibel" en is eet dus soms wel vlees en soms niet. Een vegetariër is een 100% niet-vlees eter. Een flexitariër is eigenlijk een halve vegetariër: soms wel vlees, soms niet!

Een flexitarier beperkt het aantal keer vlees per week meestal wel en houdt het bij hooguit 3 tot 4 keer vlees per week