Welk stuk fruit is het meest ongezond?

12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is een stukje appel, perzik of een kers erg ongezond, vanwege allergie.

Het beste antwoord

Fruit is niet ongezond. Echter fruit bevat wel calorieën.

Een mens heeft dagelijks een bepaalde hoeveelheid calorieën nodig. Gemiddeld voor een volwassen man is dat 2500 kcal en voor een vrouw 2000.

Als je door enorm veel fruit te eten, veel te veel calorieën binnenkrijgt, zou je kunnen zeggen dat veel fruit eten ongezond wordt.

Een overzicht van fruit met de meeste calorieën:

1. Avocado170 kcal

2. Mango105 kcal

3. Ananas100 kcal

4. Kersen105 kcal

5. Banaan90 kcal

6. Druiven80 kcal

7. Peer60 kcal

8. Appel60 kcal

9. Sinaasappel55 kcal

10. Watermeloen55 kcal
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ergerlijk. Een (zeer onterechte) minner is weer bezig.
Van mijn een welverdiende plus voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Veel avocado eten dus, anders kom ik nooit aan die 2500 kcal ;)

Andere antwoorden (2)

Fruit is ongezond als je er teveel van eet op een dag. Ook kan fruit allergische reacties tot aanleiding geven bij sommige personen. Dit kan o.a. met appel, kiwi, banaan, nectarine, abrikoos, kersen en peer.
Maar bovenal blijft fruit super gezond. Je moet fruit heel goed wassen als hij met schil en al opgegeten wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit bevat veel suikers. Als je er matig van eet past fruit in een gezond voedingspatroon. Het is meer de vorm waarin je fruit naar binnen werkt die het minder of meer ongezond maakt. Met vruchtensap of vruchten op sap krijg je ongelofelijk veel suiker binnen waarbij het fructosegehalte van sommige soorten fruit, zoals druiven, ook nog eens erg hoog is. Van alle voedingsstoffen wordt fructose het makkelijkst in lichaamsvet omgezet. Ik zou dus zeggen dat je van fruit als druiven beter niet al te veel moet eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Geldt dat ook voor Druivensap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld 16 gram suiker per 100 g betekent een stuk of zes flinke theelepels met kop per glaasje druivensap. Dat vind ik een forse hoeveelheid suiker. Zo'n glas bevat al gauw 150 kilocalorieën. Een enkel glaasje per dag kan geen kwaad maar als je bij het ontbijt een glas jus d'orange drinkt en later op de dag nog een paar glazen vruchtensap dan zit je daarmee al makkelijk op een derde van je totale calorieënbehoefte per etmaal.