is griesmeel goed of slecht?

bij een dieet. heeft het veel calorieen en onverzadigd vet?

Toegevoegd na 1 minuut:
griesmeel pap *

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet of het veel verzadigd vet heeft? Verzadigd vet = "slecht" vet, onverzadigd vet = "goed" vet.

Antwoorden (5)

Goed denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griesmeel is een tarweproduct en het is een witmeel. Dus alles wat in witbrood zit, zit ook in griesmeel. Niet slecht en ook niet heel goed.

Beter havermout met vezels eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leonie heeft wel een punt denk ik ik eet het zelf wel eens en vindt het eerder goed dan slecht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is goed emn ook nog lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Griesmeel is harde tarwe. Durumtarve, semola in het Italiaans. Grof gemalen. Het bevat veel gluten en daardoor rijst het brood slecht. Harde tarwes komen vnl rond de middellandse zee voor, d.w.z. ze hebben daar minder andere soorten. Dat verklaart de pita-broodjes, pizza's, foccacia's - kortom allemaal "platte" broden.

"Onze" griesmeelpudding is dan ook een stijve pudding, vanwege de gluten. (Met gewone witte bloem lukt dat niet.)

Zij die een glutenallergie hebben, kunnen dus beter geen griesmeel eten.