4 borden vasthouden. hoe leer je dat het snelst?

Ik zit in de bediening en moet snel 4 borden vast leren houden. Nou lukt de techniek wel maar de borden zijn zo zwaar. vooral op mijn vingers. Hoe leer ik het het snelst 4 borden dragen zonder het na een paar meter te laten vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Klinkt misschien lullig maar bedoel het niet zo,.....Blijven oefenen. Oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dus niet de techniek, maar het gewicht. Je moet dus met je handen en vingers krachttraining gaan doen.
En daarnaast inderdaad heel veel blijven oefenen. Ik denk niet dat je dat sneller kunt dan de tijd die nodig is om je handen sterk genoeg te krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de techniek lukt heb je eigenlijk het meeste al geleerd! Nu moet je nog oefenen over een tijdje is het makkelijk! Je hebt er nu weinig aan maar straks is et erg fijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 Borden aan de rechter hand en 2 Borden aan de linker kant
Waarom? Nou dan sta je in evenwicht met je handen.
Want als je alle 4 op een hand zou zetten zouden ze omvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drie borden op je linker of rechterhand balanceren niet alleen op je vingers. Ook je pols en de palm van je hand spelen een rol.

Je geeft al aan de techniek te kennen, maar als je hem verbeterd zouden je vingers minder druk moeten voelen. Je zult merken dat het met wat oefening veel beter gaat en dat je minder kracht nodig hebt dan je denkt.

Alleen het 2e bord wat je in je hand neemt is zwaar in de vingers. Zorg dat hij goed onder de rand van het eerste bord blijft zitten waardoor je weer wat rust in je vingers krijgt.

Het derde bord is een makje, die zet je op je pols dus daar is weinig kracht voor nodig, alleen evenwicht.

De beste manier om te trainen is om vooral dat 2e bord goed in balans te krijgen. probeer je techniek aan te passen zodat het steeds lichter wordt. Zelfs met kleine handen is het mogelijk om met weinig kracht dat bord in te klemmen.

Begin met 2 borden in je linker of rechterhand. Zorg dat de borden leeg zijn en probeer de constructie goed vast te houden. ga dan balanceren en probeer het evenwicht te houden. Op termijn kun je door de volle kroeg lopen en mensen ontwijken zonder probleem en zonder kracht.

succes ermee.