Ik ben net gestopt met roken en kom nu vrij snel aan, terwijl ik niet het idee heb dat ik buitenproportioneel veel eet. Hoe kan ik dit tegen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel water drinken en bewegen.
Eigenlijk het 'normale' riedeltje wat bij afvallen/op gewicht blijven hoort.

En vooral; de hoop niet opgeven!!!

Heel veel succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had dat ook en ben heel veel gaan lopen (flink doorstappen, niet kuieren). Beweging helpt echt goed en ook daardoor kom je niet zo snel in de verleiding om weer een sigaret te pakken. Succes en gefeliciteerd met je stoppen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo heel veel.

Doordat je gestopt bent met roken verandert je metabolisme tijdelijk. Daardoor kom je (tijdelijk) aan. Na verloop van tijd herstelt zich dit en zal ook je gewicht, mits je gewoon blijft eten wat je altijd at, zich weer herstellen.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hangt van je leeftijd af - hoe ouder je bent als je stopt, hoe meer moeite je moet doen om je oude gewicht terug te krijgen. In mijn omgeving zijn er mensen die na 4 jaar nog steeds 4-6 kg te veel wegen na het stoppen.
Gaan sporten of bewegen en minder snoepen. Iets dat een ex roker snel geneigd is om iets anders te zoeken voor het gemis van een peuk.
Knap hoor! mij lukt het helaas niet