Tussenproducten? of bedoel je grondstoffen?
Gerst (bijvoorbeeld) wordt Mout door te kiemen en te drogen. Dit wordt gemalen (gekneusd eigelijk) en verevovolgens wordt er een pap van gemaakt (water toevoegen met andere ingredienten zoals bijv. hop. Nu heet het Wort. Dit gaat wat temperatuurfases door om koolhydraten om te zetten in suikers en als laatste worden de suikers losgekookt. Na afkoeling gaat er gist bij en zet de gist de suikers om in alcohol.
Na het gisten gaat het op vat of fles om vervolgens te lageren. Afhankelijk van het soort bier volgt er nog een nagisting plaats.

Wanneer je 5 tussenproducten zoekt, kan ik je alleen de wort noemen. Ik vind (mijn mening) dat zaken zoals Mout grondstoffen zijn.

Zoek je grondstoffen?
Dan noem ik (o.a.) Mout, Water, gist en Hop en eventueel extra suikers.

Je kan toevoegingen hebben (niet volgens het Reinheidsgebot!) van bijvoorbeeld koriander,Vruchten, sinaasappelschillen en andere kruiden.