is hagelslag erg ongezond?

ik eet vaak hagelslag in mijn hand maar is dat eigenlijk niet heel slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Dat is niet zo slecht.Wat cal.betreft: een portie hagelslag bevat er evenveel als een plak kaas, maar beduidend minder verzadigd vet en zout.Heel slecht is het niet dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alles wat je teveel eet is ongezond.
Als je een klein handje per dag eet is dat niet erg ,maar een halve pak per dag is wel veel.

ps goed tandjes poetsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon chocolade, dus je wordt een beetje dik ervan (als je voor de rest niet beweegt) en je krijgt er puistjes van is het opzich als je het niet 10x per dag doet niet zo erg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit erg veel suiker in hagelslag. De vruchtenhagel is een minder ongezonde variant. Als je een handje hagelslag eet, zit je al gauw aan de 50 - 100 kcal, al weet ik natuurlijk niet hoe groot je handje is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is chocola, en als je daar teveel van eet dan is dat niet goed nee.
Eigenlijk alles dat je te veel eet is slecht voor je, en dan vooral de zoete dingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest slechte eraan is dat je dat waarschijnlijk tussendoor doet en dat dan je tanden vol met chocolade zitten.

Vooral voor je tanden is 3-4 eetmomenten per dag VEEL beter dan elk uur iets.

Verder is hagelslag natuurlijk gewoon chocolade dus iemand die regelmatig een bonbonnetje pakt is hetzelfde bezig.

EN er zitten natuurlijk ongemerkt toch wel flink calorieen in zo'n handje chocolade.

Ter vergelijking: 1 blokje chocolade (is gok ik een klein handje vol hagelslag) staat gelijk aan bijna 2 plakken ontbijtkoek (zonder boter) of 1,5 bruine boterham met ham
amigo
12 jaar geleden
Hagelslag is gewone chocola met een hoog suikergehalte. Snoep dus, dat als broodbeleg wordt verkocht. Af en toe snoepen buiten de maaltijden is geen ramp voor je gezondheid maar zeer regelmatig snoepen, zowel tijdens als buiten de maaltijden om is natuurlijk verre van gezond. Je krijgt daardoor veel suikers binnen die uiteindelijk een ongunstige invloed op je gewicht kunnen hebben, buiten de voortdurende aanslagen op je gebit.