Wie heeft er voor mij lekkere recepten voor een gezellige , plattelands picknick? Of anders authentieke oude recepten, zet dit er dan wel even bij!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Gehaktbrood?

Je kookt 4 eieren 7 minuten lang.

Je mengt het gehakt (ong. een kilo) met 1,5 theelepen worcestersaus en 3 rauwe eieren en 10 el paneermeel.

Je legt bakpapier in een cakeblik en bedekt de bodem met ontbijtspek. Tenslotte leg je hieroverheen de helft van het gehakt en daarin leg je de 4 gekookte eieren.
Tenslotte leg je de andere helft van het gehakt erover heen en bedek je dat ook weer helemaal met ontbijtspek.

Je legt het in de oven en laat het een uur op 200 graden bakken.

Eet smakelijk!, valt overigens wel zwaar dus eet er niet teveel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de landelijke sfeer:
eenvoudige landwijn, groot kleed om op te zitten, pompendoeken en servetten(van die rode of blauwe ruitjes), grote picknickmand met weggooibekers en bestek en bordjes en met veel lekkers.
meerdere (verschillende) quiches doen het goed. Kunnen koud gegeten worden.
http://allrecipes.nl/recepten/label-236/quiche-recepten.aspx

Tomatensoep (in een thermoskan)

Canapés in grote diversiteit
http://www.kookjij.nl/recept-canap-s-met-mozzarella-tomaat-en-pesto

Salade (kant en klaar kleine 1-persoonsbakjes)

Kaasjes en worst, voorgesneden in bakjes

fruit

Geniet ervan! En vergeet je fototoestel niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is een ouderwets toetje, uit het kookboek "Grootmoeders Keukengeheimen": (je zult het wel in een nieuwerwets tupperwarebakje o.i.d. mee moeten nemen;-) ):
Hangop (8 pers.)
3 à 4 ltr karnemelk
Leg een schone doek in een vergiet, plaats deze op een kom, en giet de karnemelk erin. Laat het 24 uur uitdruipen. (staat overigens niet bij of dit koel moet staan of niet). Schep de dikke massa uit de doek in een kom, klop alles op tot een gladde massa. Presenteer er bruine basterdsuiker met beschuitkruim en kaneel bij. Je kunt natuurlijk ook met vruchten variëren (geraspte appel met kaneel, rabarber).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kruidencake.

Benodigdheden:

1 pak cakemeel
1 pakje rozijnen(eerst wassen)
1 pak bruine basterdsuiker
3 dl water
1 ruime eetlepel koek of speculaaskruiden

Bereidingswijze:
Alles mengen en in een voorverwarmde oven op 180 graden
de cake in 1,5 uur bakken. Oven niet tussentijds openen. Met
een breinaald controleren of de cake gaar is. Snij vervolgens
de cake in plakken om ze gemakkelijk mee te kunnen nemen.