Ik wil graag wat eten maar ik krijg geen hap door mijn keel. Wat te doen?

Ik voel me opzich prima, ben de afgelopen week wat ziekjes geweest door stress maar gaat nu weer goed. Heb met veel moeite op mijn werk een half broodje gegeten maar kreeg niks door mijn keel. Ik wil wel gewoon eten want ik merk dat ik wat slapjes wordt. Watnu?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor alle goeie tips en lieve reacties! Ik kan weer wat binnenkrijgen door jullie ideeen. :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien vloeibare dingen zoals yoghurt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast alle geweldige en bruikbare antwoorden wil ik toch nog wat toevoegen, mocht het toch moeizaam gaan.... Ik slik zelf Fenegriek. Te verkrijgen bij de reform winkel. Het wekt je eetlust op, maar is ook nog goed voor een boel andere dingen, zoals ontstekingswerende eigenschappen en bevordert de galproductie. Zelf heb ik een slechte eetlust, behalve als ik dit supplement gebruik! Werkt prima....en is natuurlijk. Veel succes! http://www.vitamins.nl/fenegriek.htm

Antwoorden (10)

Misschien dat brood te zwaar nog op de maag ligt.
Probeer anders eerst een kop vla of als je pap lust neem je lekker een bordje pap.
En dan iets vaker per dag kleine beetjes proberen ipv gelijk veel of gelijk een hele boterham.
Sterkte en succes en hoop dat je snel weer normaal kan eten.
En wel genoeg drinken das belangrijk. Xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer wat fruit, ligt niet meteen zo zwaar op de maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel herkenbaar. Zelf krijg ik al maanden geen hap door mijn keel.
Kleine beetjes is misschien een oplossing. Alles wat je moet eten van jezelf verspreiden over de hele dag. Op dagen dat eten me echt niet lukt neem ik meestal 'lichte' dingen, beter iets dan niets denk ik dan maar. Ook is het denk ik een optie om niet te veel met het eten zelf bezig te zijn, maar om ondertussen iets anders te doen. Iets wat je afleid van het eten. Moet je alleen niet vergeten te eten ondertussen. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een bakje yoghurt kunnen nemen. Lekker wat fruit erdoor, eventueel wat muesli of cruesli. Zeker met dit warme weer is dat heerlijk.

Wat je ook kan doen: een lekker koude smoothie maken. Dan krijg je allerlei goede vezels en vitaminen binnen en het is nog lekker ook! Hier wat recepten:

http://www.smoothierecepten.com/content/category/2/13/33/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met bouillon. Dat is lekker pittig. Dan een beschuitje of wat gesneden fruit. En doe het rustig aan de komende paar dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een broodje met aardbeien en wat suiker erover, of pak een banaan, wat stukjes meloen, en drink een kopje bouillon of andere soep is altijd lekker hartig. Met dit weer is een ijsje of waterijsje ook lekker verfrissend. Veel water drinken 1 a 2 liter is een must met deze temperaturen.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk wat je heel erg lekker vindt(ook al is het eigenlijk niet het gezondste wat er is). Maar na ziekte mag je jezelf wel n beetje verwennen. Als dat lukt dan ga je verder wel weer over op echt gezond
anneliez
12 jaar geleden
Als je echt niks wilt eten... AA drinken. Dat houdt je wel even op de been.
Verder kun je naar de apotheek voor een flesje of twee drinkvoeding. Nutridrink bijvoorbeeld. Hebben ze ook yoghurtjes van.... En één flesje is dan een complete maaltijd. Geeft echt wel energie. Nutridrink functioneert voor mij bij ziekte altijd goed.

vloeibaar en bijna vloeibaar gaat altijd heel veel makkelijker dan iets zwaars als brood moeten wegslikken als eten niet goed gaat.

Beterschap!

Toegevoegd na 5 uur:
ow! sorry, ik was de link vergeten!!
http://www.nutriciamedischevoeding.nl/oplossingen/productcatalogus/merk/nutridrink
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin eens met bouillon of een heldere groentesoep. Omdat je waarschijnlijk de afgelopen periode slecht gegeten hebt is de kans groot dat je tekorten aan vitamines en mineralen hebt opgelopen. Die tekorten kunnen de eetlust dramatisch verminderen. Daarom kan het een goed idee zijn om de komende week, twee weken een multivitamine- en mineralensupplement te gebruiken. Probeer daarnaast zo gevarieerd mogelijk te eten. Het hoeven geen grote hoeveelheden te zijn als je van alles maar iets eet en geef niet te gemakkelijk toe aan de neiging om het in al te licht verteerbaar te zoeken. Meestal is dat voedsel waar heel veel noodzakelijke voedingsstoffen in ontbreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verzorgingstehuizen gebruiken ze een kopje boullion voor het eten aan, om het honger gevoel op te wekken. Hier sterk je ook gelijk van aan.