Sinds langere tijd drink ik geen koffie meer alleen nog naar thee, maar zitten er in thee ook antiocidanten om afvalstoffen aftevoeren??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In groene en witte thee zitten antioxidanten. Ook zwarte thee bevat dit, maar wel minder dan groene en witte thee.

Hoe langer je de thee laat trekken, hoe meer antioxidanten (flavonoïden) de thee bevat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Antioxidanten doen trouwens meer goeds:

Antioxidanten beschermen ons tegen VRIJE RADICALEN, chemicaliën die in het lichaam worden gevormd als onderdeel van de stofwisseling en de bescherming tegen bacteriën. Bepaalde factoren, zoals extreme blootstelling aan milieuvervuiling of ultraviolet licht, ziekte en sigarettenrook, kunnen het lichaam ertoe brengen de productie van vrije radicalen te verhogen.
In de strijd tegen die vrije radicalen heeft het lichaam meer antioxidanten nodig dan het zelf kan maken, vooral tijdens ziekte of bij blootstelling aan vervuilende stoffen. Gelukkig bevatten veel voedingsmiddelen de noodzakelijke antioxidanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omthoud dat in (vooral groene) thee meer antioxidanten zitten dan koffie en dus gezonder is. Niks om je orgen over te hoeven maken. Groene thee is erg gezond en helpt met afvallen!koffie niet!