Warom zijn appels rood of groen

Want ze zijn Tog rood rijp terwijl mensen Ze groen eeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik eet ze altijd rood hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook gele, en bruin.
jc54
12 jaar geleden
Het is niet zoals met zwarte bessen. Als die rood zijn van kleur, dan zijn ze nog groen.

Antwoorden (6)

er zijn verschillende soorten appels en het rode en het groene heeft nix met rijp en onrijp te maken!
de groene appel is een speciaal soort appel, een soort ras:) ze zijn iets groter en iets zuurder dan de "normale" appel!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende rassen met verschillende kleuren en verschillende smaken, rood, geel, groen en alles ertussen is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groen is harder en rood sappiger, maar dat verschilt ook per ras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zijn bananen geel? Waarom zijn aardbeien rood? Het is een kleur gegeven door de natuur waar tot nog toe geen verklaring voor is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft met de verschillende soorten te maken.
Er zijn ook soorten die geel het best eetbaar zijn.

Wat wel een leuk weetje is dat het rode met name door zonlicht bepaald word, hierdoor zijn ook sommige appels maar een beetje rood. (stand van zon op appel)

Hierdoor kunnen ze met stickers ook logo`s in appels maken.
12 jaar geleden
de rode kleur is een gevolg van de omzetting in antioxidanten van de suikers in de vrucht ,hierdoor word de appel zoeter ,en dus meer in trek bij dieren zoals ook de mens ,dit is weer in het belang van de appel want als een dier de vrucht wil eten is de kans groter dat de zaden over een grotere oppervlakte verspreid worden met meer overlevingskans voor de nakomelingen