waarom plakt kauwgom niet als je het in je mond hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het plakt niet in de mond, maar ik heb een prothese plaatje/gebit en daar plakt de meeste merken kauwgom wel aan vast. Dus het ligt niet alleen aan het speeksel/spuug/vocht.

Het beste antwoord

Kort maar krachtig: Door het spuug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het komt omdat het vochtig wordt. Denk maar aan het Leidenfrost effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe het komt maar ik denk niet alleen door het spuug. want bij mensen met een beugel plakt de kauwgom alsnog aan de beugel, terwijl er ook spuug bij zit. Of denk ik nou verkeerd? !