Blikopener laat metaal splinters achter in het blik. Na 5 blikopeners te hebben geprobeerd geven ze allemaal splinters in of om het blik

Is dit gevaarlijk als je het inslikt, ik leef nog steeds dus het zal wel mee vallen maar het is onmogelijk zonder splintertjes (erg klein) een blik open te maken

Toegevoegd na 2 minuten:
ter aanvulling
het gaat hier om verschillende blikken en verschillende blikopeners ook nieuwe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een ander blik proberen, kan vast geen kwaad, maar is ook niet bevorderend/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar, ik heb dat nooit. Misschien heeft het te maken met een bepaald merk blikken?

Het beste antwoord

Dan wordt het echt de allerhoogste tijd voor een echt goede blikopener. Bij voorkeur een toplift ; die snijdt alleen door de zijrand van het deksel, waardoor er op geen enkele manier metaal in aanraking komt met de inhoud. En je kunt het deksel er eventueel zelfs weer op terug zetten. Bovendien zijn daarna zowel blok als deksel geschikt als knutselmateriaal omdat je nergens scherpe randen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet goed voor je TIP: koop een nieuwe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet goed voor je. Maar wat raar, met mijn Brabantia-blikopener heb ik nergens last van...

http://www2.marindex.nl/index.php?cPath=8_91
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben eentje van Ikea, die lift het deksel op vanaf de zijkant en snijdt dus niet in het deksel van het blik.
Ik geloof dat ie nog geen 2 euro kost. ( na ff checken 1,99)

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en geen splinters....