Waarom krijg ik altijd honger na het eten van een appel?

Altijd als ik een appel eet, heb ik daarna honger..
Zelfs als ik voor die tijd geen honger had, maar even een appel eet omdat het gezond is, begint daarna mijn maag te knorren..

Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige vraag: ik heb precies hetzelfde als ik een appel eet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook :)
anneliez
12 jaar geleden
Heb ik ook, en ik word moe van die mensen die zeggen dat je beter een appel kunt eten als je honger hebt dan een klein blokje kaas ofzo. Kaas helpt, appel niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook altijd gehad, ook een rare bijwerking bij mij ik moet er altijd van boeren. En me moeder heeft het ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, ik ben dus niet de enige die trek krijgt na het eten van een appel!

Het beste antwoord

Ja, van een appel krijg je honger. Een appel bevat fruitsuikers, pectine, appel- en citroenzuur, een heel klein beetje oxaalzuur, amberzuur, aromatische stoffen, mangaan, zwavel, calcium, ijzer, fosfor, kalium, vezels en enzymen die de stofwisseling stimuleren. Daarom wekt een appel (na ongeveer een half uur tot drie kwartier) eetlust op. Daarnaast kunnen de zuren in een appel het lichaam laten geloven dat je honger hebt. De zuren overtuigen je lichaam ervan dat je maag maagzuur bevat en dus geen eten. Hierdoor wordt hongergevoel opgewekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
+ raadsel voor mij ook opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je anneliez :)

Andere antwoorden (1)

Een appel wekt eetlust op en werkt eetlustremmend.
Per saldo niets aan de hand lijkt me zo.
En die maag? Laat hem maar lekker even knorren. dat is een vorm van tevredenheid. Doen varkens ook.