Waarom heb ik na narcose van 3 maanden geleden toch zo'n constante behoefte aan koffie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn laatste narcose 20 jaar geleden gehad, en ik kan niet zonder koffie opstarten.
Waarom denk je dat dit aan de narcose ligt?
Vermoeidheid kan wel een half jaar duren na een narcose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik heb geen last van vermoeidheid, ik drink sinds narcose opvallend veel koffie enhet gaat me niet tegenstaan ook, hoorde dat dat door narcose kan komen

Het beste antwoord

Na een narcose kun je een langere tijd nog last hebben van lichamelijke klachten, bijvoorbeeld sufheid, vermoeidheid of hoofdpijn. Daartegen helpt koffie echt.
Koffie wordt vaak ingezet als middeltje tegen hoofdpijn omdat het de vaten vernauwd en daarnaast ook veel tegen vermoeidheid en sufheid omdat de cafeïne je oppept.
Ik vermoed dat je jezelf intuïtief geeft waar je behoefte aan hebt, dat je de koffie onbewust inzet als een middel tegen de restklachten die je hebt overgehouden aan je narcose.
Daarnaast is cafeïne een stof waar ook gewenning bij optreedt. Als je een maal gewent bent aan een bepaalde hoeveelheid koffie en je stopt daar ineens mee kun je -tijdelijk- klachten krijgen.
Overigens is koffie helemaal niet zo ongezond als soms word beweerd, als je er maar niet teveel van drinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor je zeer uitgebreide en duidelijk antwoord!