Hoe komt het dat ik zo graag en veel eet terwijl ik weet dat het niet goed is voor mijn gewicht...

Ik jojo vreselijk weeg tussen 70 en 80 kg. Kan goed lijnen maar geen gewicht vasthouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt waarschijnlijk, omdat je je eetpatroon niet volledig omgooit.
Je hongert je een tijdje uit, en noemt dat dan lijnen. Je valt af, en begint tevreden te worden, dus dan kan je wel weer eens een keertje zondigen....en dan eet je weer 'gewoon', en komt dus weer aan.

Als je afgevallen bent, kan je nooit meer zo eten als je altijd deed.Als je je gewicht zo wilt houden als je er tevreden over bent, zal je definitief anders (gezonder) moeten gaan eten.
En ik hoef je, denk ik, niet voor te kauwen, hoe dat dan zou moeten zijn - dat weet je zelf ook wel. Toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, zo werkt het inderdaad, maar wat kan ik doen om mezelf in de hand te houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede vriendin van mij zegt altijd : als het probleem groot genoeg is, zoek je wel een oplossing....
Dus : als je er echt onder lijdt, als je weer eens richting 80 gaat, en je walgt van jezelf als je jezelf onverwacht weerspiegelt ziet in een etalageruit, dan beslis je : nu dus echt nooit meer....en dan doe je er iets aan - definitief. (En als je denkt, dat ik maar wat praat : nee, hoor - voor mijn droombaan ben ik in 4 maanden tijd 18 kilo afgevallen : van 80 naar 62. En dat ben ik nu, ruim 12 jaar later, nog steeds. Door zó te eten, dat ik niet meer aankom : dus veel groenten, water, fruit, volkorenproducten, eiwitten, en bij iets heel lekkers aan mijn wijze oude opa denken, die altijd zei : 'en de rest smaakt nét zo'.....dus maar één chipje, één m&mmetje, één bolletje ijs eens in de 3 maanden, één melbatoastje met Yummie rijpe brie, enz enz)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wouw, knap hoor! Eigenlijk weet ik het ook wel... maar alles is zooooo lekker! Duidelijk de knop moet gewoon om, voor de rest van mijn leven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, óf je er gewoon bij neerleggen, dat je jojoot - dat is natuurlijk óók een optie. Zoals de Duitsers zeggen : wir sind rund - na, und???
Het is het beste om goed te ontbijten.Altijd een tussendoortje te nemen zoals fruit of een cracker met kaas.'s Middags lunchen op een gezonde manier, dan weer om een uur of 4 een tussendoortje en dan 's avonds gezond eten.Kip of vis, veel groente.Wat later kan je dan nog een toetje nemen.Als je je hier aan houd, dan blijf je aardig op gewicht.Je krijgt dan tussendoor geen honger omdat je suikerspiegel constant blijft.Probeer zoveel mogelijk eiwitten in je voeding te nemen.Ze zorgen er voor dat je niet zo gauw honger krijgt, zoals eieren, kaas en een handje noten.Probeer verder zo veel mogelijk te bewegen.Neem de trap ipv de roltrap en fiets in plaats van met de auto.Veel meer kan je er niet aan doen.Lijnen gaat over het algemeen niet echt goed.
Veel succes!!!