Verliezen grote aardbeien sneller hun kwaltiteit dan kleine aardbeien?

Ik heb deze week 2x een bakje aardbeien gekocht en beide malen viel het mij op dat de kleine aardbeitjes in het bakje, er allemaal erg mooi uitzagen, zonder deukjes, rotte plekjes of wat ook. De grote daarentegen hadden bijna allemaal "wel iets". Ook zien de grote aardbeien er veel minder mooi uit dan de kleinere.

Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien ligt het aan het aardbeien soort.
Als de (grote) aadbei te vroeg geplukt wordt, heeft deze bij het kroontje witte plekken en zal minder smaak hebben.
Hollandse aardbeien die uit de buurt komen en geheel rood of (ligt aan het soort... een beetje roze zijn) Zijn lekker zoet en hebben de volle aarbeien smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet waar je je aardbeien gehaald hebt en wat voor een soort het is? De Hollandse aardbeien die wij in de winkel hebben zijn erg groot van maat maar zien er dan ook verrukkelijk uit, normaal gesproken zou het niet aan de maat liggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment zijn de aardbeien nog niet van de volle grond, pas als ze uit de hollandse bodem komen, echt puur en vol gerijpt, dan zijn ze echt lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je. Echte verse aardbeien zijn er nog niet.