Wat is het beste ontbijt ?

Ik wil graag een beetje afvallen , maar wat voor een ontbijt moet ik dan nemen ?
Ik eet nu de rest van een normale (school) dag ;

Ontbijt ; ???
Tussendoor ; niks
Lunch ; 2 broodjes met 2 keer worst . Soms nog wat fruit / zoetbrood .
Tussendoor ; fruit / plakje krentebrood / eierekoek
'S avonds ; ligt eraan
Toetje ; fruit / niks / vla

Ik ben 13 jaar oud .

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou er al een paar dingen uitlaten: broodjes met worst (worst is heel vet over het algemeen). Vla is ook een dikmaker. Verder zou ik minder dingen eten waar veel koolhydraten inzitten; brood/pasta/aardappelen. Je kunt bijvoorbeeld als ontbijt een schaaltje (magere) yoghurt of kwark met fruit erdoor (mandarijn/perzik/aardbeien o.i.d.) Succes!

Het is het beste om gewoon een goed ontbijt te nemen. Als je daar voldoende eet, en niet met alleen 'snelle koolhydraten' (wit brood en suikers) maar juist volkoren brood en zo, dan kan je de hele ochtend door zonder dat je trek krijgt. In feite moet je als 13 jarige nog helemaal niet bezig zijn met afvallen, want je bent volop in de groei en daar heb je veel energie voor nodig. Wat je wel kunt doen om een beter figuur te krijgen is lekker veel bewegen, en niet snoepen. In snoep zitten de meeste verkeerde calorieën, die je wel dik maken maar verder helemaal geen voedingswaarde hebben. Als je dan een normale (geen overdadige maar ook geen minimale) lunch en avondeten hebt, dan komt het helemaal in orde met je gewicht en je figuur. En je gezondheid...

Eigenlijk vind ik dat niet perse hoef af te vallen. Je zit in de groei! Je moet juist nu (niet te veel) eten, daar groei je van. Maar is het erger kan je dit nemen: -cornflakes -2 krentenbollen -broodje met jam -rijstwafel met kaas -enzovoort

Als je vlees op je boterham doet doe dan kipfilet;) en als yoghurt is optimel de beste:) houd wel een regelmatig eetpatroon gewoon de snoepjes wisselen met gezonde dingen.. Komkommer is ook handig en lekker als tussendoortje!!:)...met fruit ofzo..maar is het nodig dat je afvalt??kijk anders even naar je bmi;)

Ik zou het boek van Sonja Bakker eens ter hand nemen. Heb je voor de hele dag en week een handleiding. Schijnt te werken.

Als ontbijt zou ik magere yoghurt met muesli eten, of een bakje Brinta, zonder suiker. Als je ver moet fietsen is het zaak toch stevig te ontbijten, met iets met veel vezels. Je wordt er niet dik van, maar toch geeft het je energie, waardoor je het uithoudt tot de lunch. Ook moet je veel water drinken, dan heb je een volle maag. Tussendoortjes overslaan is geen goed idee, dan ben je ontzettend van maaltijd naar maaltijd aan het leven. Eet liever een appel in de kleine pauze, of wat ander fruit. Blijf eten! geen maaltijden overslaan, Je moet niet zozeer minder gaan eten, maar gezonde keuzes maken. Je bent in de groei. Als je te zwaar bent, moet je niet gaan afvallen, maar zorgen dat je niet verder aankomt, zodat je in je gewicht groeit. Succes, maar wees voorzichtig!

Wat gezond en lekker is: Koop havermelk in de Groene Winkel, laat dit eerst 5 minuutjes koken en voeg wat Ghee bij (geklaarde boter te koop bij de Groene Winkel, doe daar 5 afgestreken eetlepels havermout in, liefst de grove, voeg toe 2 gedroogde dadels, 1 vijg en 2 gedroogde abrikozen. Voeg op het laatst wat kaneel toe en je kunt er de hele morgen tegen zonder trek te krijgen in iets anders. Toegevoegd na 1 minuut: Maar kan me voorstellen dat je dit als 13-jarige wel een beetje bewerkelijk vindt. Een bord Havermout met warme melk volstaat natuurlijk ook! Veel succes met afvallen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100