Wat zijn de voor en nadelen van het eten van kokosnoot? Ik bedoel gezondheid, of bv. Dikmakend of juist niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Kokosnoten hebben een hoog vetgehalte.
Naast laurinezuur, het belangrijkste vetzuur van de kokosnoot, komen in de voeding nog drie andere verzadigde vetzuren voor: myristinezuur, palmitinezuur en stearinezuur.
Kokosolie is echter een uitzondering: het is plantaardig en toch bevat het een hoog gehalte aan verzadigde vetzuren. Caloriearm is een kokosnoot echter niet.

Gelukkig zijn deze vetten het enige nadeel van de kokosnoten op de gezondheid. Bekijk ook het lijstje van de voordelen van kokosnoten op onze gezondheid:

Hoog in vitaminen, mineralen en antioxidanten
Kokosnoot is rijk aan vezels: Vezels zijn goed voor de darmwerking en stimuleren een verzadigd gevoel.
Makkelijk verteerbaar: door de aanwezigheid van enzymen die bijdragen tijdens de stofwisseling.
Ontstekingsremmend, antibacterieel en antiviraal
Goed voor cholesterol: de aanwezigheid van middellange vetzuurketen zorgt ervoor dat bloedcholesterol niet stijgt.
Het stimuleert de opname van voedingsstoffen
Doordat de lever goed overweg kan met de middellange vetzuurketen wordt kokosolie niet als vet opgeslagen maar gebruikt als energie.
Voedingswaarde per 100 gram

◦Energie 354 kcal
◦1481 kJ
◦Vezels 9 g
◦Koolhydraten 15,23
◦Vet 33,49
◦Eiwit 3,33 g
◦Water 46,99 g
◦Calcium 14 mg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

er is wel een kokosnootdieet, maar daar mag je ze niet breken, maar eten met schil en al, dan weet ik zeker dat je nooit dikker word