In gewoon bruin brood zit alleen water, in melk bruin brood zit ook melk...

Toegevoegd na 6 minuten:
Voordeel is dat het iets minder snel droog wordt, nadeel is dat er iets vet in zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Melkbrood is brood waarbij ook melk(poeder) als ingrediënt is gebruikt. Je kunt bij het bakken zowel aan bruin brood als aan wit brood melk(poeder) toevoegen. Het toevoegen van de melkpoeder geeft het brood een iets andere smaak. Vroeger gold het toevoegen van melk aan brood en het gebruiken van fijn wit meel als luxe. Melkbrood was altijd het luxere witte brood. Met de veranderde voedingsinzichten wordt bruinbrood nu als gezond brood gezien. Om de smaak te verfijnen, wordt ook wel melkpoeder toegevoegd en wordt het op die manier melkbruin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder beide: je hebt melkbruin en melkwit. Inderdaad iets zachter. Vroeger gaf het ook een zeker mate van luxe aan. Maar dat is voorbij. Alle broodverbeteraars (ook melk is dat) zijn eigenlijk uit den boze. In Amsterdam heb je een aantal Turkse bakkers, die rechttoe rechtaan brood maken. Is na een dag taai. Maar de eerste dag heerlijk en goedkoop. Aanrader.